SEAT-forum.cz hlavni logo
Právě je pátek 15.listopad 2019 06:38

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 4 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: 1,9 TDI 81kw turbo? Prosím o radu zkušenější....
PříspěvekNapsal: sobota 17.srpen 2019 14:38 
Offline
SEATí novorozenec
SEATí novorozenec
Uživatelský avatar

Registrován: čtvrtek 25.duben 2019 09:44
Příspěvky: 4
Bydliště: Karlovy Vary
Pohlaví: Muž
Auto: Leon 1M1, 1,9 TDI 81kW
Ahoj vespolek.
Vím že turbo se tu řešilo už mockrát, dva dny už pročítám příspěvky.....ale nikde jsem se nedobral výsledku, který by mi pomohl. Takže to zkouším znovu.

Můj Leonochod měl problém s turbem už když jsem ho koupil. To jsem věděl. Sehnal jsem si tedy jiné (použité) turbo, a před dvěma týdny ho vyměnil. To už jsem (odsud) věděl, že regulace musí chodit zcela volně, takže jsem turbo před montáží rozpůlil a vyčistil. Regulace chodí naprosto zlehka, lopatkám v pohybu absolutně nic nebrání.
Po namontování se začal ozývat zvuk unikajícího tlaku, a turbo ve 2500 otáčkách na 4 nebo 5 padalo do nouze. Chyba v hadici mezi turbem a intercoolerem. Hadice přišla, vyměnil jsem ji......a motor na mě přestal syčet. To je ale všechno. Turbo teď padá do nouze už od 2200 otáček, a nejen na 4 a 5, ale i na trojku. Navíc vyskočila spotřeba z budíkových 5,9 na 6,7 (budík kecá cca +0,5 litru).
S turbem jsem měnil EGR ventil (nový od Magnetti Mareli), a komplet hadičky podtlaků. Je nové těsnění obou sběračů, mezi turbem a výfukem, a obě těsnění trubky z EGR k turbu.
VAG hlásí (stejně jako před výměnou turba) chybu
17965 - Charge pressure Control
P1557 - 35 - 00 - positive deviation

Na co se zaměřit?

Díky moc....

_________________
LEONochod 1M1 1.9 TDI (ASV)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: 1,9 TDI 81kw turbo? Prosím o radu zkušenější....
PříspěvekNapsal: sobota 17.srpen 2019 20:04 
Offline
SEATí školák
SEATí školák

Registrován: sobota 25.duben 2009 23:50
Příspěvky: 1639
Pohlaví: Muž
Ze nahodis turbo do auta neznamena,ze bude OK ,ze bude fungovat spravne ....nato je tam vela premennych aby ti to fungovalo. Za prve - zly system podtlaku ,za druhe,zly aktuator na novom turbe, za tretie turbo moze byt samo o sebe zle -rozvazene ,tiez nastavenie aktuatora voci softu v aute musi byt presne -zistuje sa cez vag a tiez samotny softwer v aute musi byt seriovy a podla stavu vozu potom pripadne chipnuty .
Takze to ze nahodis turbo do auta este neznamena vobec nic ...prave naopak,si len na zaciatku .

_________________
Seat Leon ST 2.0tdi 184 DSG Xperience ,220ps/440m,


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: 1,9 TDI 81kw turbo? Prosím o radu zkušenější....
PříspěvekNapsal: sobota 17.srpen 2019 23:48 
Offline
SEATí novorozenec
SEATí novorozenec
Uživatelský avatar

Registrován: čtvrtek 25.duben 2019 09:44
Příspěvky: 4
Bydliště: Karlovy Vary
Pohlaví: Muž
Auto: Leon 1M1, 1,9 TDI 81kW
Díky za reakci.
Předpokládejme, že turbo je ok. Jaký je další logický krok?

A pár dotazů:
- Aktuator si správně překládám jako podtlaková regulace? (nic ve zlém, jen si nejsem jistý jestli vím o čem je řeč...)
- Jakým způsobem mohu ve VAGu zjistit nastavení aktuatoru vůči SW v jednotce?
- Pokud by bylo špatné podtlakové řízení (hadičky podtlaku jsou vyměněné.), kde se nejčastěji vyskytují problémy, na co se zaměřit jako první?

Soft v autě je zaručeně originál, na čip se chystám až teď já. Samozřejmě až bude motor chodit jak má...

Jde mi o to, že jsem ulovil Leona s příplatkovou protikorozní ochranou, což znamená, že na celém autě není ani stopa koroze. K tomu mechnická klima, okna i šíbr v elektrice, webasto.....a další příjemné detaily. Vím tedy zcela jistě, že si ho chci nechat. Potřebuji ale rozchodit motor. Nikdy dřív jsem Seat neměl, léta jsem jezdil s Alfou Romeo 156 (1,9 JTDm 103kW), takže problémy s motorem jsou něco co neznám. Znám problémy s korozí, vím jak to vypadá, když se jedna strana sedačky řidiče začíná propadat.....a tak podobně. Takže ačkoli jsem během 180 tisíc km s poslední Alfou nezaznamenal závadu, která by ji donutila nedojet, byl čas na změnu. Kdysi jsem měl Octavii první generace v 81kW verzi, a bylo to vynikající auto, fungující bez chyb. Jenže....bylo jí 5 let když jsem ji koupil, a 9 když šla dál. Neměla najeto ani 200 tisíc. Dneska je to Leonochod s nájezdem 340 tisíc, který startuje na první otočení, nežere olej ani vodu, ale.....má nemocné přeplňování, což se jistě dá řešit. Proto tu prosím o radu ty, kteří maji s koncernovými motory víc zkušeností než já. Vím že to co mám v autě je výborný motor, ale jak říkám.....nemocný. Je potřeba ho léčit, a já předem děkuji za každý osvědčený postup, který ho vrátí do formy....

_________________
LEONochod 1M1 1.9 TDI (ASV)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: 1,9 TDI 81kw turbo? Prosím o radu zkušenější....
PříspěvekNapsal: neděle 18.srpen 2019 00:35 
Offline
SEATí školák
SEATí školák

Registrován: sobota 25.duben 2009 23:50
Příspěvky: 1639
Pohlaví: Muž
Belphegor píše:
Díky za reakci.
Předpokládejme, že turbo je ok. Jaký je další logický krok?

A pár dotazů:
- Aktuator si správně překládám jako podtlaková regulace? ano (nic ve zlém, jen si nejsem jistý jestli vím o čem je řeč...)
- Jakým způsobem mohu ve VAGu zjistit nastavení aktuatoru vůči SW v jednotce? da sa tam najst pri meranych hodnotach tusim 11tka kanal 2 a 3tie okienko- pozadovany a realny tlak turba
- Pokud by bylo špatné podtlakové řízení zla membrana,zadrhnuta tycka ,zahrdzavena (hadičky podtlaku jsou vyměněné.), kde se nejčastěji vyskytují problémy, na co se zaměřit jako první? odmerat realny plniaci tlak,zistit ci nepise zavadu motora nejaku a podla toho to riesit .....aktuator sa da nastavovat zavitom a to vie tiez vela pomoct ,no ja osobne by sm dal novy aktuator ,tam je istota ze je ok ,idealne podla cisel z povodneho ,aby nebol prehnane slaby,ci opacne,silny ,su v nich totiz rozne silne membrany a pruziny

Soft v autě je zaručeně originál, na čip se chystám až teď já. Samozřejmě až bude motor chodit jak má...

Jde mi o to, že jsem ulovil Leona s příplatkovou protikorozní ochranou, což znamená, že na celém autě není ani stopa koroze. K tomu mechnická klima, okna i šíbr v elektrice, webasto.....a další příjemné detaily. Vím tedy zcela jistě, že si ho chci nechat. Potřebuji ale rozchodit motor. Nikdy dřív jsem Seat neměl, léta jsem jezdil s Alfou Romeo 156 (1,9 JTDm 103kW), takže problémy s motorem jsou něco co neznám. Znám problémy s korozí, vím jak to vypadá, když se jedna strana sedačky řidiče začíná propadat.....a tak podobně. Takže ačkoli jsem během 180 tisíc km s poslední Alfou nezaznamenal závadu, která by ji donutila nedojet, byl čas na změnu. Kdysi jsem měl Octavii první generace v 81kW verzi, a bylo to vynikající auto, fungující bez chyb. Jenže....bylo jí 5 let když jsem ji koupil, a 9 když šla dál. Neměla najeto ani 200 tisíc. Dneska je to Leonochod s nájezdem 340 tisíc, který startuje na první otočení, nežere olej ani vodu, ale.....má nemocné přeplňování, což se jistě dá řešit. Proto tu prosím o radu ty, kteří maji s koncernovými motory víc zkušeností než já. Vím že to co mám v autě je výborný motor, ale jak říkám.....nemocný. Je potřeba ho léčit, a já předem děkuji za každý osvědčený postup, který ho vrátí do formy....

_________________
Seat Leon ST 2.0tdi 184 DSG Xperience ,220ps/440m,


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 4 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
PneuMagazín.cz

Magazín o pneumatikách, litých kolech a dalším podobném příslušenství

ProdejVeterán.cz

Inzerce automobilových i motocyklových veteránů a youngtimerů

AutoMotoZprávy.cz

Články z motoristického světa, ale i z dalších oblastí

Havarijní pojištění

Ušetřete na pojištění auta mávnutím křídel.



© 2008 phpbbstylists.com
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
© 2007-2018 SEAT KLUB CR z.s., Pavel Srp: info@seat-klub.cz
Český překlad – phpBB.cz


Informace o zpracování osobních údajů   |   Zásady používání souborů cookie   |   REKLAMA