SEAT-forum.cz hlavni logo
Právě je středa 17.říjen 2018 01:24

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 64 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: EGR - zaslepení, obrázky, informace...
PříspěvekNapsal: pondělí 8.prosinec 2008 22:39 
Offline
SEATí školák
SEATí školák
Uživatelský avatar

Registrován: neděle 18.březen 2007 16:37
Příspěvky: 1304
Bydliště: Tam, kde lidi padaj dolů... (JM)
Pohlaví: Muž
Když odpojíte EGR musí se odpojit i funkce uzavírací klapky ta zajišťuje pokles tlaku v sacím potrubí a umožňuje průchod výfukovým plynům přes ventil. V opačném případě dojde při aktivaci funkce k silné pumpáži motoru v důsledku "zašpuntování" sacího potrubí klapkou(hrozné zvuky, mraky chyb v ŘJ, atd.). Když je funkce mechanická stačí ji odpojit a je to. Pokud máte EGR s obtokem mimo klapku třeba na SDI, pak je nutno odpojit obě regulace. U EGRu který je ovládán podtlakem zaslepením hadice a klapku která je ovládána servem nejlépe její demontáží z ovládacího čepu. Drží jen na dvou šroubech. Nejen, že je to jednoduché, ale celý systém se pro ŘJ a i případného technika v servisu(pro případ záruky vozu) tváří normálně. Zaslepení přefukového potrubí je vhodné z důvodu zajištění úplné těsnosti, zož je důležité zejména u ojetých vozů, kde je sedlo ventilu již většinou opotřebováno. Dále se to dělá z důvodu odstranění celého přefukového potrubí pro zamezení již zmíněných pazvuků(pak jsou záslepky dvě. Zrychlení ohřevu motoru, alespoň v té nejdůležitější fázi(do 60*C) je nesmysl, také už to někdo zmínil. Ani se mi moc nezdá, že by docházelo k testování EGRu za jízdy(v tahu), protože v tu chvíli by došlo k výraznému poklesu výkonu(zakopnutí) a to by opravdu nebylo pěkné svezení. Vyloučit toto tvrzení však nemohu, nemám k dispozici zmíněný materiál. Pokud dojde v důsledku odstranění funkce EGRu k nějaké chybě něco jste udělali špatně. Systém až na detaily nemá možnost ověřit funkci. Pokud máte vybavené auto výfukovým filtrem pevných částic funkci EGRu bych neodpojoval, výměna není laciná záležitost.

Zaslepení ventilu:
Obrázek
Obrázek

Záslepka:
http://rapidshare.com/files/152380108/EGR.dwg.html – soubor AutoCad

Obrázek


Když čistíte sání, demontujete jen ERG ventil ( 8 ) nebo shazujete i celou trubku sání ( 4 ) ? Nerad bych, aby mě při čištění trubky sání napadalo svinstvo dolů... Tak mě připadá, že abych to vyčistil jak se patří, tak bych musel rozebrat půlku motoru.
Obrázek

Takto vypadá zanešený EGR ventil a sání:
Obrázek
Obrázek

Uzavreni EGR ventilu pres VAG:
Najet do motoru
Procedura login
Vložit kód 12233 pro odblokování serv.funkcí
Otevřít přizpůsobení kanál 3
Čtení přednastavené hodnoty,mělo by být 32768
Nová hodnota zadat 33768
Testovat novou hodnotu
Uložit novou hodnotu
Zavřít
Ventil je omezen

Pri nastaveni maximalni hodnoty (vetsinou 33768) je temer trvale uzavren. Pokud jde motor po nastaveni vyssi hodnoty nepravidelne, zkuste ji o kousek snizit.

Hodnoty ve VAGu po zaslepení:
bez výfukových plynů motor bere asi 450mg/H vzduchu.

Zdroj informací Dieselpower.cz


pokud bude mít někdo něaké další info, prosím doplnit.

Jinak bez zbytečných otázek - budou promazány.

_________________
ŠKODA Octavia II 1.9 PD, tlak 105kW / tep 300Nm be Reescha, stříbrnej šíp
SEAT Toledo 1.9TDi prodáno

Když mě otvíráš, jedna etapa mého života končí, ale něco nového a krásného začíná. Až mě dopiješ, nesmutni. Určitě si najdu cestu domů do Brna, znovu mě naplní chladivým pivem a za týden touhle dobou už budu na korbě náklaďáku, prožívat další ze svých dobrodružných cest. Tak na zdarví, třeba se znovu potkáme...


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: EGR - zaslepení, obrázky, informace...
PříspěvekNapsal: neděle 1.březen 2009 13:16 
Offline
SEATí školák
SEATí školák
Uživatelský avatar

Registrován: neděle 18.březen 2007 16:37
Příspěvky: 1304
Bydliště: Tam, kde lidi padaj dolů... (JM)
Pohlaví: Muž
zoltar píše:
takže i uzavřit přes VAG pokud sem to bobře pochopil nebo to jsou dvě různé možnosti zablokování EGR?? :think:


jsou opravdu 2 možnosti, jak odstavit EGR. 1/ pouze SW a 2/ SW+HW
doporučuje se samozřejmě 2. varianta protože je to 100% uzavření. Při uzavření pouze SW nemusí klapka přesně doléhat a ventil pořád propouští. Což je nežádoucí i u funkčního EGRu.

_________________
ŠKODA Octavia II 1.9 PD, tlak 105kW / tep 300Nm be Reescha, stříbrnej šíp
SEAT Toledo 1.9TDi prodáno

Když mě otvíráš, jedna etapa mého života končí, ale něco nového a krásného začíná. Až mě dopiješ, nesmutni. Určitě si najdu cestu domů do Brna, znovu mě naplní chladivým pivem a za týden touhle dobou už budu na korbě náklaďáku, prožívat další ze svých dobrodružných cest. Tak na zdarví, třeba se znovu potkáme...


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: EGR - zaslepení, obrázky, informace...
PříspěvekNapsal: pátek 19.červen 2009 19:28 
Offline
SEATí důchodce
SEATí důchodce
Uživatelský avatar

Registrován: neděle 15.leden 2006 21:07
Příspěvky: 9023
Bydliště: ŠTATL, ale su z HANÉ
Pohlaví: Muž
Auto: TOLEDO II TDI
ehm co říkáte na tuhle myšlenku:

Každý pro má svoje proti, když vyřadíš EGR, tak zároveň musíš vyřadit lapač sazí a maximálně zprůchodnit výfuk, jinak se to zanese bordelem a po 50 tisících je jeho průchodnost poloviční, když odladíš výfuk, musíš adekvátně k němu upravit i sání, když využiješ turbo ve větším rozsahu otáček, tak ho musíš adekvátně k výkonu chladit a zajistit dochlazení i po chcípnutí, když dáváš motoru víc vzduchu, tak zároveň potřebuje víc nafty, což se zas zobrazí ve spotřebě a zvýšené teplotě motoru atd atd atd... Vyladit pořádně motor je neskutečná alchymie, kde se nesmí zapomenout na sebemenší pičovinu, která se hned obrátí proti tobě.

_________________
TOLEDO II TDI updated :x :hehe:
ŠKODA RAPID 130 85' Veverka
Rodinná Octa 2.0

www.japl.cz-služby od Jima Pojištění nejen vozidel- Allianz, Axa ČPP, ČSOB, Triglav, Uniqa + Prodej olejů Castrol, GULF, Shell, Total, Vifů a provozních kapaliny přímo v centru Brna


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: EGR - zaslepení, obrázky, informace...
PříspěvekNapsal: středa 23.červen 2010 22:23 
Offline
SEATí školák
SEATí školák

Registrován: středa 9.prosinec 2009 19:41
Příspěvky: 1321
Bydliště: Kolín
Pohlaví: Muž
Auto: Leon 1M ASZ
EGR na benzínu (1.2L 12v) jak na to? nejdřív bych chtěl SW pak i HW. Postup je obdobný ?

_________________
Seat Ibiza 6L AZQ http://seat-forum.cz/viewtopic.php?f=133&t=22900 - sold
Seat Leon 1M ASZ http://seat-forum.cz/viewtopic.php?f=135&t=49721


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: EGR - zaslepení, obrázky, informace...
PříspěvekNapsal: čtvrtek 24.červen 2010 01:15 
Offline
SEATí dospělák
SEATí dospělák
Uživatelský avatar

Registrován: neděle 30.září 2007 17:31
Příspěvky: 4725
Pohlaví: Muž
Jim píše:
ehm co říkáte na tuhle myšlenku:

Každý pro má svoje proti, když vyřadíš EGR, tak zároveň musíš vyřadit lapač sazí a maximálně zprůchodnit výfuk, jinak se to zanese bordelem a po 50 tisících je jeho průchodnost poloviční, když odladíš výfuk, .... teplotě motoru atd atd atd... Vyladit pořádně motor je neskutečná alchymie, kde se nesmí zapomenout na sebemenší pičovinu, která se hned obrátí proti tobě.


No reknu ti to asi takhle. Lapac sazi a neboli filtr pevnych castic vyrazovat nemusis. A zpruchodnovat vyfuk kvuli uzavrenymu EGR taky. Ze svy podstaty se EGR (recirkulace vyfukovych plynu) stara o snizovani teploty spalovani a s ni spojeny produkce oxidu dusiku NOx a ne sazi nebo "bordelu". EGR pracuje vetsinou pri castecne zatezi, jen v urcitym otackovym spektru a jeste ruzne intenzivne, takze neni porad v provozu. A bude spis zatezovat katalyzator. To plati u novych aut.
U vetsiny starsich aut se pomalu, ale jiste EGR ventil zanasi a tim i sani a funkce EGR se omezuje. Takze tady to ma pozitivni vliv na funkci. Zvyseny zatezovani katalyzatoru se castecne projevi na zanaseni jeho matrice, ale myslim si, ze zivotnost katu (priblizne 150tis km) tim zas tak vyrazne neomezis.
Jediny problem je u novejsich aut v tom, ze RJ uz pozna, jestli EGR spravne pracuje a nebo ne a pak hlasi chybu. A mas pravdu, ze vyladit motor je velka alchymie. :smile:

_________________
Live to ride, ride to live.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: EGR - zaslepení, obrázky, informace...
PříspěvekNapsal: čtvrtek 24.červen 2010 01:21 
Offline
SEATí dospělák
SEATí dospělák
Uživatelský avatar

Registrován: neděle 30.září 2007 17:31
Příspěvky: 4725
Pohlaví: Muž
Spookii píše:
EGR na benzínu (1.2L 12v) jak na to? nejdřív bych chtěl SW pak i HW. Postup je obdobný ?

Nejdriv se podivej, jestli ho tam vubec mas. Na HTP se davali jen do urcity doby a pak se prislo na to, ze motor zvlada emise (EU 4) i bez nej. Nehlede na to, ze u tvyho motoru je EGR ventil nasroubovany primo na hlave a dostava co se tyce teploty radnou porci, takze je vetsinu casu stejne zavreny, protoze jinak by mu shorela ovladaci elektronika a draty.

A u benzinu jsou vyfukovy plyny celkem cisty, takze zanaseni sani nehrozi. Takze to pro tebe nebude mit skoro zadny vyhody. Tim padem ho muzes, pro dobry pocit, zavrit softwarove a mechanicky uzavreni je zbytecny.

_________________
Live to ride, ride to live.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: EGR - zaslepení, obrázky, informace...
PříspěvekNapsal: čtvrtek 24.červen 2010 07:32 
Offline
SEATí školák
SEATí školák

Registrován: středa 9.prosinec 2009 19:41
Příspěvky: 1321
Bydliště: Kolín
Pohlaví: Muž
Auto: Leon 1M ASZ
mám AZQ motor, tam se ještě dávali....takže teda stačí ta první varianta uzavřít přes vag a víc nic?

_________________
Seat Ibiza 6L AZQ http://seat-forum.cz/viewtopic.php?f=133&t=22900 - sold
Seat Leon 1M ASZ http://seat-forum.cz/viewtopic.php?f=135&t=49721


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: EGR - zaslepení, obrázky, informace...
PříspěvekNapsal: pondělí 20.září 2010 17:25 
Offline
SEATí dospělák
SEATí dospělák
Uživatelský avatar

Registrován: pátek 11.prosinec 2009 18:32
Příspěvky: 2900
Bydliště: Ostravsko
Pohlaví: Muž
Auto: Leon 1p 1,6 75Kw
Já jsem s ventilem taky laboroval a podle mě je něco špatně na tom vetilu.
Na motoru je nalítané 125TKm a podle mě je ventil zapečený nebo ve skratu.
Mělo jsem problém asi takový:když auto jelo na LPG na volnoběh tak motor do jedné minuty zdechnul a pokud né tak otáčky na volnoběh tak kolísaly že se rosvěcovalo dobíjení na benzín jel motor v pořádku ale chod na volnoběh nebyl taky zcela hladký(při pohledu na vzduchový filtr bylo vidět že se motor nepravydelně chvěl)tak jsem sundal škrtící klapu kterou jsem před 8mi měsíci kompletně vyčistil a nyní byla zsepodu opět černá a zanesená jako prase.
Zjistil jsem že trubka od EGRu vede pod klapu a směřuje směrem nahoru na klapu a proro byla klapa tak zasviněná,řekl jsem si a dost a mezi EGR a výfukové koleno jsem dal neprůchozí podložku podle výkresu viz výše.Klapu jsem opět vyčistil nasadil a nastartoval bohužel na chcodu motoru se nic nezměnilo a na LPG motor opět zdechnul.
Tak jsem odpojil i konektor od EGR ventilu nastartoval a ejhle auto přede jako kočka jak na benzín tak i na LPG.
Podle mě je ventil zadřený nebo je cívka ve zkratu a když se měl otevřít hodilo to do řídící jednotky od LPG nějakou chybu a auto nechtělo na volnoběh jet.
Zatím jeszdím s odpojeným konektorem týden a nestalo se mi že by byl nějaký problém s volnoběhem jak na benzín tak i na LPG.
Zítra mrknu na VAG jestli ten odpojený konektor nehodil nějakou chybu a zkusím ten EGR i SW vyřadit.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: EGR - zaslepení, obrázky, informace...
PříspěvekNapsal: pondělí 11.říjen 2010 12:46 
Offline
SEATí dospělák
SEATí dospělák
Uživatelský avatar

Registrován: pátek 11.prosinec 2009 18:32
Příspěvky: 2900
Bydliště: Ostravsko
Pohlaví: Muž
Auto: Leon 1p 1,6 75Kw
Tak mám další poznatek,nyní jak se ochladilo tak po nastartování motor běží normálně ale když se rozjíždím a přidám plyn tak motor jako by se zadusí,vznikne prodleva než motor zabere je to jakoby motor zakopnul a hned po tom normálně zabere.Jak je motor teplý auto jede normálně.
Je možné že při studeném rozjezdu se otevřel EGR aby pustil do sání trochu teplého vzduchu(splodin z výfuku) aby se takto nedusil a teď když je EGR zaslepený tak to dělá takový problém?


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: EGR - zaslepení, obrázky, informace...
PříspěvekNapsal: pondělí 11.říjen 2010 16:28 
Offline
SEATí dospělák
SEATí dospělák
Uživatelský avatar

Registrován: pátek 11.prosinec 2009 18:32
Příspěvky: 2900
Bydliště: Ostravsko
Pohlaví: Muž
Auto: Leon 1p 1,6 75Kw
Tak jsem byl v autě s kompem a chtěl EGR odpojit softvarově ale nystaly problémy.
Hned první byl ten žte jsem se nemohl lognout po zadání 12233 mi to vyhodilo chybu že se nemůže přihlásit ať skusím ny chvíli vypnout zapalování a skusit to znovu ale i tak to nešlo.
Ale i bez loknutí jsem najel do přizpusobení a v kanále 3 jsem měl hodnotu 59110 což je úplně jiná hodnota než je psaná výše.
Nevíte jak to má být správně na benzínu 1.4 16v motor BBZ?


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: EGR - zaslepení, obrázky, informace...
PříspěvekNapsal: pondělí 14.březen 2011 17:43 
Offline
SEATí nemluvně
SEATí nemluvně

Registrován: neděle 14.říjen 2007 17:06
Příspěvky: 75
Bydliště: ZL kraj :)
Pohlaví: Muž
Auto: ToLeDo
taky by mne to zajímalo jak to lognout na 1,6 16V 2003 toledu. tenhle navod VAG s jednotkou nespapal :) diky :-)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: EGR - zaslepení, obrázky, informace...
PříspěvekNapsal: sobota 18.červen 2011 10:05 
Offline
SEATí dospělák
SEATí dospělák
Uživatelský avatar

Registrován: sobota 30.říjen 2010 10:37
Příspěvky: 3273
Bydliště: Louny
Pohlaví: Muž
Auto: toledo II
Citace:
Uzavreni EGR ventilu pres VAG:
Najet do motoru
Procedura login
Vložit kód 12233 pro odblokování serv.funkcí
Otevřít přizpůsobení kanál 3
Čtení přednastavené hodnoty,mělo by být 32768
Nová hodnota zadat 33768
Testovat novou hodnotu
Uložit novou hodnotu
Zavřít
Ventil je omezen


jak ho naopak povolím? :) chystám se ho prozatím bloknout přes vag, časem chci zaslepit úplně, nemůže si nic pokazit když ho prozatím bloknu jen na VAGu, bude třeba jemně propouštět, ale asi by to nemělo mít žádné následky pokud se nepletu (dalo by se říct že to chci zatím jen zkusit)

_________________
PRODÁNO: SEAT TOLEDO II 1.9 TDi, 81kw AHF spojka F1 Racing Stage 2 + 110kw turbína a fučí :whistle:
PRODÁNO: ŠKODA OCTAVIA II 1.9TDI, 77kw, DSG ObrázekObrázekObrázek

Obrázek


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: EGR - zaslepení, obrázky, informace...
PříspěvekNapsal: sobota 18.červen 2011 10:17 
Offline
administrator
administrator
Uživatelský avatar

Registrován: středa 26.leden 2005 12:38
Příspěvky: 10446
Bydliště: Praha
Pohlaví: Muž
Auto: něco od Seata
...a co s tim vyzkoušenim zjistíš? Stejně ti ty saze pujdou do toho přivřenýho EGRka a bude se ti zanášet. A nevim co máš za motor, ale třeba u rotačky se na VAGu nemusí ani vypínat.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: EGR - zaslepení, obrázky, informace...
PříspěvekNapsal: sobota 18.červen 2011 10:24 
Offline
SEATí dospělák
SEATí dospělák
Uživatelský avatar

Registrován: sobota 30.říjen 2010 10:37
Příspěvky: 3273
Bydliště: Louny
Pohlaví: Muž
Auto: toledo II
takže se na to mam SW vykašlat a zaslepit ho normálně HW :) jak poznám že mám rotačku? 1.9TDi AHF rv2000

_________________
PRODÁNO: SEAT TOLEDO II 1.9 TDi, 81kw AHF spojka F1 Racing Stage 2 + 110kw turbína a fučí :whistle:
PRODÁNO: ŠKODA OCTAVIA II 1.9TDI, 77kw, DSG ObrázekObrázekObrázek

Obrázek


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: EGR - zaslepení, obrázky, informace...
PříspěvekNapsal: sobota 18.červen 2011 14:12 
Offline
SEATí dospělák
SEATí dospělák
Uživatelský avatar

Registrován: neděle 8.srpen 2010 21:13
Příspěvky: 4320
Bydliště: NY
Pohlaví: Muž
m8š rotačku. Nejsnáze podle výhonu. Rotačka 66 a 81. PDčka jak kdy, ale většinou 74, 96, 110Kw

_________________
Toledo 1L - kat. off - OT. výfuk, EGR off - Sold
Toledo 1M - Dehet under construction (No power No danger), Straight pipe, Kat off, EGR off, S764, 145Ps, 332 Nm, brzdy 312/256.
Člen spolku polobukvic - Bukvice Ben, parťák Simíra, under construcction. Diesel, fuel for life.
Obrázek


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 64 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  


České Casino Online

Ceske-casino-online.cz - Internetové Kasino



© 2008 phpbbstylists.com
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
© 2007-2018 SEAT KLUB CR z.s., Pavel Srp: info@seat-klub.cz
Český překlad – phpBB.cz


Informace o zpracování osobních údajů   |   Zásady používání souborů cookie