SEAT-forum.cz hlavni logo
Právě je sobota 18.srpen 2018 08:03

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 22 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Filtr pevných částic u TSI, konec 1,4 a 1,8 TSI
PříspěvekNapsal: středa 7.červen 2017 21:17 
Offline
SEATí novorozenec
SEATí novorozenec

Registrován: středa 7.červen 2017 20:44
Příspěvky: 46
Pohlaví: Muž
Zdravím všechny - jsem tu nový :)
Plánuji kupovat nového Leona FR nejspíše s motorem 1,4TSI 110kW a chtěl bych se ještě vyhnout zavedení filtru pevných částic u motorů TSI.

Chtěl bych se zeptat právě ohledně těch filtrů pevných částic a konce motorů 1,4 a 1,8 TSI:
- Nemá někdo aktuální informace, od kdy by se měly začít dávat do Leona k motorům TSI filtry pevných částic (GPF)?
Co jsem četl, tak u škodovek by se měly začít dávat až od příštího roku. U VW to má být už ale postupně v průběhu tohoto roku. Ohledně Seatu jsem ale žádné informace
zatím nenašel.

- S tím trochu souvisí konec motorů 1,4 a 1,8 TSI, které by měly být nahrazeny 1,5TSI. Nemá někdo přesnější informace, kdy by tato změna měla přijít?

_________________
Leon FR 1,4TSI ACT 110kW


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Filtr pevných částic u TSI, konec 1,4 a 1,8 TSI
PříspěvekNapsal: čtvrtek 8.červen 2017 22:25 
Offline
SEATí nemluvně
SEATí nemluvně

Registrován: čtvrtek 18.květen 2017 12:01
Příspěvky: 103
Pohlaví: Muž
Kezej píše:
Zdravím všechny - jsem tu nový :)
Plánuji kupovat nového Leona FR nejspíše s motorem 1,4TSI 110kW a chtěl bych se ještě vyhnout zavedení filtru pevných částic u motorů TSI.

Chtěl bych se zeptat právě ohledně těch filtrů pevných částic a konce motorů 1,4 a 1,8 TSI:
- Nemá někdo aktuální informace, od kdy by se měly začít dávat do Leona k motorům TSI filtry pevných částic (GPF)?
Co jsem četl, tak u škodovek by se měly začít dávat až od příštího roku. U VW to má být už ale postupně v průběhu tohoto roku. Ohledně Seatu jsem ale žádné informace
zatím nenašel.

- S tím trochu souvisí konec motorů 1,4 a 1,8 TSI, které by měly být nahrazeny 1,5TSI. Nemá někdo přesnější informace, kdy by tato změna měla přijít?


Ahoj,

no co já vím, tak 1,4 bude nahrazena 1,5 evo (to by mělo proběhnout na podzim, pravdepodobne kolem 40 týdne).

1,8TSI (mám v autě já mimochodem, takže pokud by tě něco zajímalo) bude nahrazen motorem z audi a4, který postupně padá do dalších aut jako kodiaq. Půjde o motor 2,0 TSI 190k. Je lehčí než 1,8, proto vykazuje nižší spotřebu. Ten tipuji, že přijde příští rok od 22 týdne spolu s virtual kokpitem jako upgrade modelového roku.

Ohledně DPF informace nemám.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Filtr pevných částic u TSI, konec 1,4 a 1,8 TSI
PříspěvekNapsal: neděle 11.červen 2017 20:59 
Offline
SEATí novorozenec
SEATí novorozenec

Registrován: středa 7.červen 2017 20:44
Příspěvky: 46
Pohlaví: Muž
Díky za info. O těch motorech to máš z nějakého ověřeného zdroje?
Ten 40. týden je deadline pro objednání nebo výrobní termín?
Přemýšlím, že bych ohledně těch GPF napsal přímo do Seatu, ale na oficiálních stránkách v kontaktech jaksi chybí ten formulář pro odeslání dotazu nebo email, jak to má VW nebo Audi :(
Nepsali jste někdo dotaz přes oficiální stránky Seatu? Jinak asi zkusím napsat nejbližšímu prodejci Seatu, ale tam se obávám, že to nebudou vědět...

_________________
Leon FR 1,4TSI ACT 110kW


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Filtr pevných částic u TSI, konec 1,4 a 1,8 TSI
PříspěvekNapsal: neděle 11.červen 2017 21:49 
Offline
SEATí nemluvně
SEATí nemluvně

Registrován: čtvrtek 18.květen 2017 12:01
Příspěvky: 103
Pohlaví: Muž
Kezej píše:
Díky za info. O těch motorech to máš z nějakého ověřeného zdroje?
Ten 40. týden je deadline pro objednání nebo výrobní termín?
Přemýšlím, že bych ohledně těch GPF napsal přímo do Seatu, ale na oficiálních stránkách v kontaktech jaksi chybí ten formulář pro odeslání dotazu nebo email, jak to má VW nebo Audi :(
Nepsali jste někdo dotaz přes oficiální stránky Seatu? Jinak asi zkusím napsat nejbližšímu prodejci Seatu, ale tam se obávám, že to nebudou vědět...



Na prodejce se vykašli....ti nic nevědí. Napis dotaz přes zprávu na ofiko Seat facebooku. Do druhého dne odpoví a občas pustí informace, které ještě "nejsou oficialni".

OD toho 40. by se měli začít vyrábět, jestli půjdou objednat dřív, netuším.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Filtr pevných částic u TSI, konec 1,4 a 1,8 TSI
PříspěvekNapsal: pondělí 12.červen 2017 11:16 
Offline
SEATí novorozenec
SEATí novorozenec

Registrován: pondělí 1.srpen 2016 21:21
Příspěvky: 22
Pohlaví: Muž
Auto: Kobra
Ahoj,
já posílal dotaz na zákaznický servis customercare@porsche.co.cz a odpověděli mi do druhého dne. Odpověď přišla od
Hana Provazníková
referent péče o zákazníka
AS Service technik

kontakt jsem vzal ze stránky úplně dole https://www.seat.cz/o-znacce-seat/kontakt/kontakt

_________________
New: Leon ST Xcellence, 1.4 TSI 92 kW
Old: Ibiza 6L1, 1.2 htp 47kW


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Filtr pevných částic u TSI, konec 1,4 a 1,8 TSI
PříspěvekNapsal: pondělí 12.červen 2017 20:32 
Offline
SEATí novorozenec
SEATí novorozenec

Registrován: středa 7.červen 2017 20:44
Příspěvky: 46
Pohlaví: Muž
Stačilo si postěžovat na ty kontakty na seat.cz a dnes už mi funguje kontaktní formulář i další kontakty níže, jak dával odkaz hulltrix :)

SHooTER: no já bych radši tu stávající 1,4TSI 110kW, která už je léty vyzkoušená. Ta 1,5TSI je prý už taková přidušená, asi kvůli emisím a nerad bych dělal pokusného králíka na konstrukčně poměrně novém motoru.

_________________
Leon FR 1,4TSI ACT 110kW


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Filtr pevných částic u TSI, konec 1,4 a 1,8 TSI
PříspěvekNapsal: pondělí 12.červen 2017 22:54 
Offline
SEATí nemluvně
SEATí nemluvně

Registrován: čtvrtek 18.květen 2017 12:01
Příspěvky: 103
Pohlaví: Muž
Kezej píše:
Stačilo si postěžovat na ty kontakty na seat.cz a dnes už mi funguje kontaktní formulář i další kontakty níže, jak dával odkaz hulltrix :)

SHooTER: no já bych radši tu stávající 1,4TSI 110kW, která už je léty vyzkoušená. Ta 1,5TSI je prý už taková přidušená, asi kvůli emisím a nerad bych dělal pokusného králíka na konstrukčně poměrně novém motoru.



Rozumím, člověk nikdy nový co nový motory provedou....i když 1,5 dost vychází z 1,4....četl jsem něco o jiném průběhu spalování, které potřebuje více místa, ale je efektivnější, proto ten nárust objemu.

Já když jsem se rozhodoval, šel jsem radši do 1.8, kterej je ze všech nejstarší a je to jeho 3. generace. Navíc ještě žádný vypínání válců a 30 koní k dobru. Jako bonus dostaneš větší brzdy a multilink vzadu. Za 20K navrch, dobrá nabídka.

Jede krásně (tlačil jsem s tím BMW 330 atmosféru s cca 250 koníky) a žere jak moje starý stillo 1.6. Lidi by tu spotřebu neměli tolik řešit a trochu si to užít...ono nakonec provoz auta není jen o tom za kolik to máš u benzinky.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Filtr pevných částic u TSI, konec 1,4 a 1,8 TSI
PříspěvekNapsal: čtvrtek 15.červen 2017 17:29 
Offline
SEATí novorozenec
SEATí novorozenec

Registrován: středa 7.červen 2017 20:44
Příspěvky: 46
Pohlaví: Muž
Tak dnes mi přišly odpovědi na ty moje dotazy od importéra Seatu Porsche Česká republika:

1) "pro motorizace 1,4 TSI a 1,8 TSI se použití filtru pevných částic neplánuje"
2) konec motorů 1,4TSI 110kW a 1,8TSI by měl být "u modelu Leon od 22.kalendářního týdne 2018"

Pak jsem se ptal ještě, jestli budou zařazeny nějaké nové barvy nebo jestli neobnoví nějaké zrušené při faceliftu - docela lituju, že zrušili modrou Alor a zelenou Lima, což by byly pro mě asi nejhezčí barvy. Teďka jsou na výběr samé takové divné tmavé barvy: modrá mystery je trochu do fialova (bral bych blue race od škodovky), červená desire je pěkná, ale taky nejdražší a zanikají v ní zadní světla. Jediná použitelná pro mě zůstává bílá Nevada.
Takže odpověď na barvy je, že "v nejbližší době bude zařazena pouze barva Eclipse oranžová. Alor modrá ani Lima zelená už v nabídce nebudou."

SHooTER: Takže ohledně těch motorů můžu být ještě relativně v klidu a rozmyslet se. Trochu mi přece jenom vrtá červíček ohledně té 1,8TSI. Nárůst ceny oproti 1,4 110kW není až tak moc velký, není tam ACT, navíc bych měl víceprvek vzadu, což by při těch 18" kolách mohlo pomoct komfortu, ale i tak bych si chtěl radši připlatit za DCC u FR.
Na druhou stranu si říkám, že je ta 1,8TSI pro mě zbytečná, že bych výkon navíc nevyužil - závodit s tím rozhodně nebudu :) Taky jsem někde četl, že 1,8TSI jede opravdu dobře až někde od 3000ot/min a že ta 1,4 110kW reaguje na plyn v nižších otáčkách snad i lépe než ta 1,8TSI, ale osobní zkušenost nemám.

_________________
Leon FR 1,4TSI ACT 110kW


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Filtr pevných částic u TSI, konec 1,4 a 1,8 TSI
PříspěvekNapsal: čtvrtek 15.červen 2017 20:52 
Offline
SEATí nemluvně
SEATí nemluvně

Registrován: čtvrtek 18.květen 2017 12:01
Příspěvky: 103
Pohlaví: Muž
Kezej píše:
Tak dnes mi přišly odpovědi na ty moje dotazy od importéra Seatu Porsche Česká republika:

1) "pro motorizace 1,4 TSI a 1,8 TSI se použití filtru pevných částic neplánuje"
2) konec motorů 1,4TSI 110kW a 1,8TSI by měl být "u modelu Leon od 22.kalendářního týdne 2018"

Pak jsem se ptal ještě, jestli budou zařazeny nějaké nové barvy nebo jestli neobnoví nějaké zrušené při faceliftu - docela lituju, že zrušili modrou Alor a zelenou Lima, což by byly pro mě asi nejhezčí barvy. Teďka jsou na výběr samé takové divné tmavé barvy: modrá mystery je trochu do fialova (bral bych blue race od škodovky), červená desire je pěkná, ale taky nejdražší a zanikají v ní zadní světla. Jediná použitelná pro mě zůstává bílá Nevada.
Takže odpověď na barvy je, že "v nejbližší době bude zařazena pouze barva Eclipse oranžová. Alor modrá ani Lima zelená už v nabídce nebudou."

SHooTER: Takže ohledně těch motorů můžu být ještě relativně v klidu a rozmyslet se. Trochu mi přece jenom vrtá červíček ohledně té 1,8TSI. Nárůst ceny oproti 1,4 110kW není až tak moc velký, není tam ACT, navíc bych měl víceprvek vzadu, což by při těch 18" kolách mohlo pomoct komfortu, ale i tak bych si chtěl radši připlatit za DCC u FR.
Na druhou stranu si říkám, že je ta 1,8TSI pro mě zbytečná, že bych výkon navíc nevyužil - závodit s tím rozhodně nebudu :) Taky jsem někde četl, že 1,8TSI jede opravdu dobře až někde od 3000ot/min a že ta 1,4 110kW reaguje na plyn v nižších otáčkách snad i lépe než ta 1,8TSI, ale osobní zkušenost nemám.



Jako takhle: 1.8 zdražili o 6000 (takže rozdíl k 1.4 je asi 27K) Nicméně i tak to považuji za rozumný kup, pokud pro tebe není naprostá priorita spotřeba (která je v reálu u 1.4 o litr nižší). Závodit s tím nemusíš, ale pokud nejsi tip defensivního řidiče, který jezdí za kamionem 80, protoze jinak by musel přidat plyn, je vždy lepší mít výkon v rezervě....ono pak je to předjíždění mnohem bezpečnější. Čím kratší dobu strávíš v protisměru tím lépe. Navíc do budoucna tím líp. Dnes je standard řeknemě 140 koní, ale kolik to bude za dalších 6-10 let, kdo ví....ale když už ted budeš mít 180 koníku, tak se ani za 10 let neztratíš :)

Já mám desire red s černýma kolama a ano jsou to příplatky za 40K, ale to auto vypadá tak, že se za ním každý ohlíží a všichni se ptaj, co to mám :) Mě se tahle kombinace líbí moc a nakonec nelituju těch peněz. Z technických příplatků, které mám považuji za nejlepší investici právě DCC s progresivním řízením, které z toho auta udělá mnohem příjemnější stroj k řízení. Na druhé místo bych dal něco, co bych si nikdy nemyslel a ani bych to nekupoval, kdyby to nebylo v FR balíčku. Na druhé místo se dostala zadní kamera! :+) Pokud se otáčíš třeba na úzké polnačce, kde hrozí štrejchnutí do nárazníku a čidla už dávno řvou kvůli trávě, s kamerou máš jistotu kam až můžeš....jakékoliv nižší překážky se přes ni lépe kontrolují.

Fr 1.8 s DCC je vlastně taková škodovácka RS s trochu menším výkonem. Za mě doporučuji :-) Dej pak vědět, pro co ses rozhodl (ta nová oranžová vypadá taky lákavě, ale předpokládám u ní stejnou cenu jako u desire)

BTW: kdybys chtěl pak něco dokodovat, až toho krasavce budeš mít, tak klidně písni.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Filtr pevných částic u TSI, konec 1,4 a 1,8 TSI
PříspěvekNapsal: čtvrtek 15.červen 2017 21:22 
Offline
SEATí batole
SEATí batole

Registrován: pátek 9.září 2016 21:30
Příspěvky: 439
Pohlaví: Muž
Já jsem se rozhodoval jestli vzít do 1.8 DCC a nakonec jsem nevzal, protože při případné výměně tlunicu se to prodraží, ale vše je o pohledu každého na tuto věc;)
Jinak 1.8 doporučují, parádní motor :)

Odesláno z mého SM-G920F pomocí Tapatalk

_________________
Seat Leaon ST FR FL 1.8TSI Obrázek


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Filtr pevných částic u TSI, konec 1,4 a 1,8 TSI
PříspěvekNapsal: čtvrtek 15.červen 2017 22:09 
Offline
SEATí nemluvně
SEATí nemluvně

Registrován: čtvrtek 18.květen 2017 12:01
Příspěvky: 103
Pohlaví: Muž
drastys píše:
Já jsem se rozhodoval jestli vzít do 1.8 DCC a nakonec jsem nevzal, protože při případné výměně tlunicu se to prodraží, ale vše je o pohledu každého na tuto věc;)
Jinak 1.8 doporučují, parádní motor :)

Odesláno z mého SM-G920F pomocí Tapatalk


Jasně, prodraží se...bohužel nový auta jsou tak stavěná, aby se prodražila jejich oprava....vem si jen led světlomety....zadní 8000 a přední 30 000 (1 kus) az ti odejde nejaka ledka....draha vymena zarovky, ze?

BTW: za kolik jezdis s 1.8? Já mam zatím jen prvních 1000km za sebou :)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Filtr pevných částic u TSI, konec 1,4 a 1,8 TSI
PříspěvekNapsal: čtvrtek 15.červen 2017 22:26 
Offline
SEATí batole
SEATí batole

Registrován: pátek 9.září 2016 21:30
Příspěvky: 439
Pohlaví: Muž
Mno tak Já věřím, že po dobu co auťák budu mít tak ledky vydrží, záruku na 5let...
Jezdím za 8l a najeto 4700 ;)

Odesláno z mého SM-G920F pomocí Tapatalk

_________________
Seat Leaon ST FR FL 1.8TSI Obrázek


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Filtr pevných částic u TSI, konec 1,4 a 1,8 TSI
PříspěvekNapsal: pátek 16.červen 2017 07:41 
Offline
SEATí novorozenec
SEATí novorozenec

Registrován: pátek 5.květen 2017 00:29
Příspěvky: 14
Pohlaví: Muž
Taky jsem moc chtěl 1.8, k tomu samozřejmě DCC a ještě DSG, což už proti 92kW 1.4 je skoro 100k rozdíl a to bylo prostě moc, takže jsem slevil a věřím že se to pozitivně projeví i na finanční stránce údržby a i tak ten výkon a jízdní vlastnosti jsou naprosto dostačujcí, samozřejmě záleží na tom na jaký auto byl člověk zvyklej, já přecházím s feldy, tak věřím že rozdíl bude markatní :D Jinak kamera je super, jen škoda že ani po faceliftu neudělali update a není ve znaku za který otvíráte kufr, u golfa je tohle parádně vyřešený a člověk kameru nemusí vůbec drhnout aby něco viděl. Sem zvědav zda jsem se rozhodl dobře, přístí týden po prvních kilometrech se uvidí :)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Filtr pevných částic u TSI, konec 1,4 a 1,8 TSI
PříspěvekNapsal: pátek 16.červen 2017 07:44 
Offline
SEATí batole
SEATí batole

Registrován: pátek 9.září 2016 21:30
Příspěvky: 439
Pohlaví: Muž
Kamerka je uplne v pohode, spini se, ale ne moc...
Za me je lepsi kdyz neni schovana za tim znakem, vim, ze treba u passatu a u i30 HB byl problem, ze mechanizmus obcas blbnul, vydaval divne zvuky a nekdy zamrzal ... tady neco takoveho nehrozi ;-)

_________________
Seat Leaon ST FR FL 1.8TSI Obrázek


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Filtr pevných částic u TSI, konec 1,4 a 1,8 TSI
PříspěvekNapsal: pátek 16.červen 2017 11:09 
Offline
SEATí nemluvně
SEATí nemluvně

Registrován: čtvrtek 18.květen 2017 12:01
Příspěvky: 103
Pohlaví: Muž
Japko33 píše:
Taky jsem moc chtěl 1.8, k tomu samozřejmě DCC a ještě DSG, což už proti 92kW 1.4 je skoro 100k rozdíl a to bylo prostě moc, takže jsem slevil a věřím že se to pozitivně projeví i na finanční stránce údržby a i tak ten výkon a jízdní vlastnosti jsou naprosto dostačujcí, samozřejmě záleží na tom na jaký auto byl člověk zvyklej, já přecházím s feldy, tak věřím že rozdíl bude markatní :D Jinak kamera je super, jen škoda že ani po faceliftu neudělali update a není ve znaku za který otvíráte kufr, u golfa je tohle parádně vyřešený a člověk kameru nemusí vůbec drhnout aby něco viděl. Sem zvědav zda jsem se rozhodl dobře, přístí týden po prvních kilometrech se uvidí :)


Tak po felicíi budeš NADŠEN :)

Já chtěl jít výkonem trochu nahoru, protože jak tvrdí Clarksson: "co nevyřešíš výkonem, vyřešíš větším výkonem" :-) Předtím jsem měl 103kw a chip na 125kw, takže 110kw bylo minimum, co bych v autě akceptoval, ale auto budu mít delší dobu, takže 132kw v 1.8 byla jasná volba.

Pokud bys chtěl někdy svézt v 1.8 DSG s DCC, tak se stav v Pardubicích. Aspoň se přesvědčíš, že je to zbytečně předražená konfigurace :)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 22 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  


České Casino Online

Ceske-casino-online.cz - Internetové Kasino



© 2008 phpbbstylists.com
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
© 2007-2018 SEAT KLUB CR z.s., Pavel Srp: info@seat-klub.cz
Český překlad – phpBB.cz


Informace o zpracování osobních údajů   |   Zásady používání souborů cookie