SEAT-forum.cz hlavni logo
Právě je pondělí 18.červen 2018 07:28

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 16 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Seat Leon FR 2.0TDI 2014/2015
PříspěvekNapsal: úterý 29.květen 2018 20:04 
Offline
SEATí novorozenec
SEATí novorozenec

Registrován: pondělí 28.květen 2018 19:05
Příspěvky: 1
Pohlaví: Muž
Zdravím,

Chystám se pořídit Leona 2014/2015 2.0 TDI FR,jen nevím jestli se dívat spíš po 110KW nebo 135Kw?je v tom nějaký rozdíl nebo je to jen softwarově naladěný na 135Kw?

Případně někdo nějaké zkušenosti s tímhle motorem,vadami,na co si dát pozor atd?

Díky moc za odpovědi,

(pokud už zde je vlákno s 2.0TDI tak se omlouvám ale já ho nenašel)

:seat-god:


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Seat Leon FR 2.0TDI 2014/2015
PříspěvekNapsal: úterý 29.květen 2018 21:15 
Offline
SEATí školák
SEATí školák

Registrován: sobota 25.duben 2009 23:50
Příspěvky: 1310
Pohlaví: Muž
Podvozok 184 :
predok - hlinikove otoce ,tlmice 55mm,brzdy 312mm ,stabilizator cupra/gti v serii

zadok- multilink naprava ,hrubsie tlmice,stabilizator,brzdy 257mm

Motor 184 -vacsie turbo,po chipe 210-230ps a 430-450nm.

Celkovy prejav 184 je aj v serii o dost iny ako 150.

Podvozok 150:
Predok- klasika kovove otoce ,tlmice 50mm,brzdy 288mm

zadok - klasika tuha H naprava s tensimi tlmicmi -absencia stabilizatora tym padom,mensie brzdy.

Motor 150- mensia turbodiera pri preradovani,moznost chipu na 185-190ps. Mensie cerpadlo charge coolera.

Elektrika - 184ps verzia ma ESP zapnute/ ESP sport /da sa dokodovat ESP off (v zime rucna a podobne discipliny mladsej generacie )
Verzia 150ps ma len ASR/ASR sport. (odhadujem,mal som to tak na golfe 150). Rozdiel je v tom,ze verzia 184 ma xds ,ktore dokopy so sport ESP dokaze uplne zmenit prejazdy zakrut.


Pri verzii 184 je moznost nahodit podvozok z cupry,gti .

Verzia 150 ma o chlp tichsi motor,184ka jemne viac cvrlika.

Nad 140-150tkm treba menit radiator kurenia na 90% vozov tdi koncernu (aj octa,golf). Nic drahe a zlozite,ale treba este viac detailov doladit. Problem vsetkych novych VW tdi ,ze sa krystalizuje ta ekologicka G13 v ohrievaci vody v DPF a to zasiera radiator kurenia ktory sa neskor zanesie a auto zacne menej kurit a prehrievat sa na okruhu kurenia . Okruh motora a charge coolera ostane bez zavad (auto ma dva vodne chladice),ale okruh kurenia a nadobky bude mat problem a bude vyvierat voda.

Inak dost slusne a vykonne vozenie ,spotreba od 4.2 -8.4l (min a max na verejnej komunikacii) ,po uprave podvozku aj zabavne. Idealne je nahodit pneu Pirelli Pzero,ine nedokazu preniest na vozovku vsetko co treba.

Snad som pomohol. Mam uz druhy 184....a 150 by som nechcel.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Seat Leon FR 2.0TDI 2014/2015
PříspěvekNapsal: pátek 1.červen 2018 14:34 
Offline
SEATí nemluvně
SEATí nemluvně

Registrován: neděle 8.leden 2017 06:47
Příspěvky: 68
Pohlaví: Muž
1soda - nemáš zkušenost v porovnání 2.0 TDI a 1.8 TSI jak je to po dynamické stránce a spotřeba? Už delší dobu přemýšlím že vyměním 1.8 TSI za naftu. Hodně teď jezdím tak řeším spotřebu, ale nechce se mně jít do ničeho slabšího. Jezdím teď jiným stylem, možná by ta nafta byla pro mě momentálně příjemnější.

_________________
Leon FR 1.8 TSI-2017@240HP


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Seat Leon FR 2.0TDI 2014/2015
PříspěvekNapsal: pátek 1.červen 2018 21:24 
Offline
SEATí školák
SEATí školák

Registrován: sobota 25.duben 2009 23:50
Příspěvky: 1310
Pohlaví: Muž
Seriove 180tsi je prijemne ,no ide len v otackach a pri plnom plyne od 4000ot.Inak by som povedal ze 1.4tsi je snad aj ostrejsie do 4000ot.
TDi 184 je slabsie ako 180tsi,kedze tsi mava aj 200ps. Pri tdi 184 v chipe mas 210 bezpecny soft a 220-230ps ostrejsi soft,uz nevhodny nad 220kmh,nakolko sa moc zohrieva oblast medzi turbom a KAT-om. No pri normalnej jazde sa da s tym tdi jazdit za 5-5.7l a 7l mesto s viacmenej bezohladnou jazdou. Na tsi dokazes robit tieto cisla tiez ,ale pri inych rychlostiach mimo mesta a pri vcelku omedzovani sa v meste. Tdi ma nevyhodu dodrziavania cistenia DPF, tsi zase treba jazdit v otackach,aby si nezaniesol karbonom cely motor.
Kazde ma cosi do seba ...ale po par upravach a chipe ma to tdi dost co ponuknut a hlavne pri ohladuplnej jazde do 90kmh sa vie to tdi dostat aj k hranici 4 litrov a "neohlasena" dynamicka jazda meni dojazd na nadrz skoro az nepostrehnutelne.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Seat Leon FR 2.0TDI 2014/2015
PříspěvekNapsal: sobota 2.červen 2018 08:06 
Offline
SEATí nemluvně
SEATí nemluvně
Uživatelský avatar

Registrován: úterý 3.duben 2018 09:42
Příspěvky: 158
Pohlaví: Muž
Auto: Leon FR 1.8 TSi 132 kW
To s tím přehříváním při rychlostech nad 220 km/h platí i u decentního čipu u 1.8 TSi? ( čip na cca 220 koní) ? To je výkon 89 kW na litr objemu, což má kdejaký sériový motor (třeba Hyundai i30, tříválec 1.0 T-GDi 88 kW)

_________________
Seat Leon FR 1.8 TSi (2018) 200 HP - válcová zkušebna
Obrázek


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Seat Leon FR 2.0TDI 2014/2015
PříspěvekNapsal: sobota 2.červen 2018 10:39 
Offline
SEATí nemluvně
SEATí nemluvně
Uživatelský avatar

Registrován: neděle 23.duben 2017 18:42
Příspěvky: 72
Bydliště: Osek, Severní Čechy
Pohlaví: Muž
Auto: Cupra 300
psal o TDI.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Seat Leon FR 2.0TDI 2014/2015
PříspěvekNapsal: sobota 2.červen 2018 10:39 
Offline
SEATí školák
SEATí školák

Registrován: sobota 25.duben 2009 23:50
Příspěvky: 1310
Pohlaví: Muž
U tsi nie. Ale 04l nova generacia tdi ma KAT velky a pod nim DPF velke...a pri plnom plyne na 6tke nad 225 (230)kmh a silnom softe to navysi teplotu za turbom nad limit a zacne blikat zhavenie. Motor neda nudzak,ale je vhodne stiahnut plyn. Robilo mi to na 223ps....pri 210 ps zatial pri 220kmh nic. Su to uz dost "huste" filtre pre vyfuk s zvysenie vykonu o skoro 40ps to uz v max zatazi da poznat teplotou.
Tsi nema problem ani pri 240ps. Ale uvidime nove tsi s gpf :evil: . Tie je mozne ze uz ani nepojdu chipovat ...co som pocul uz aj pri novej audi rs5.

Mat moznost teraz kupovat a najst dobry kus a jazdit aj mimo mesta,je 1.8tsi sportovejsia volba co sa tyka dynamiky motora,nakolko management podvozku je totozny s tdi 184) cupra. Uprava na 240,pripadne vyfuk a turbo z cupry a da sa ist aj vyssie. No na mesto postacuje aj tdi,kde je od 1900 ot 400nm,a vo verzii chipu 220ps + klesne pod 400nm az pri 3900ot. ...a v pasme 2000-3200ot ma 440nm....takze prijemna a ostra dynamika v meste je zarucena ,no so spotrebou max 7-7.5l a to bez ohladu na spotrebu . Takze obe motorizacie maju svoje caro,aj ked tdi je vhodne chipnut . Obe su vhodne na upgrade podvozku a lepsie pneu (pirelli Pzero) a v kombinacii s esc sport,je z toho naozaj prijemne sportove kazdodenne nacinie pre milovnika dynamiky v rozumnej forme.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Seat Leon FR 2.0TDI 2014/2015
PříspěvekNapsal: pátek 15.červen 2018 20:16 
Offline
SEATí novorozenec
SEATí novorozenec

Registrován: pátek 15.červen 2018 20:10
Příspěvky: 1
Pohlaví: Muž
Ahoj,

poořídil jsem si Leona FR 2.0 tdi 110kw 2014 70.000km manuál a měl bych pár dotazů:

1) Můžu nechat udělat kvalitní chip? Kde je rozmezí, které bude stále bezpečné? Cca 170-175k?

2) Stačí měnit olej po 15, nebo radši 10k km? Jaký olej?

3) Je potřeba používat nějaká aditiva, když chci dopřát motoru to nejlepší?

4) mám při těchto kilometrech něco zkontrolovat/vyměnit?

5) Jak se celkově k TDI chovat, aby vydrželo co nejdéle a minimalizoval jsem riziko nějakých závad? Vím, že musím dochlazovat turbo a občas auto prohnat delší trasu po dálnicích, což nebude problém...

Vždy jsem měl turbo-benzíny, tak se ptám... :-)

Děkuju!


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Seat Leon FR 2.0TDI 2014/2015
PříspěvekNapsal: pátek 15.červen 2018 20:25 
Offline
SEATí nemluvně
SEATí nemluvně
Uživatelský avatar

Registrován: sobota 17.březen 2018 23:00
Příspěvky: 101
Bydliště: U Hořovic
Pohlaví: Muž
Auto: Leon
Vfrmen píše:
Zdravím,

Chystám se pořídit Leona 2014/2015 2.0 TDI FR,jen nevím jestli se dívat spíš po 110KW nebo 135Kw?je v tom nějaký rozdíl nebo je to jen softwarově naladěný na 135Kw?

Případně někdo nějaké zkušenosti s tímhle motorem,vadami,na co si dát pozor atd?

Díky moc za odpovědi,

(pokud už zde je vlákno s 2.0TDI tak se omlouvám ale já ho nenašel)

:seat-god:


Malé upozornění na 135 kw - ve všech modelech koncernu ,,žere olej,, až 1 litr na 1000 km!!! Kup si raději benzín :D
Takže si při každém tankování připočti 0,5 oleje!!!
Jo a ostatní dieseli na tom jsou podobně. To je vzorek 10 firemních aut a hodně vlastníků TDI, i když nerado ti to potvrdí! Naproti tomu benzínové žádný olej nežerou........... :whistle:

_________________
Leon FR
Miata MX 5 NBFL pro radost


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Seat Leon FR 2.0TDI 2014/2015
PříspěvekNapsal: pátek 15.červen 2018 21:41 
Offline
SEATí školák
SEATí školák

Registrován: sobota 25.duben 2009 23:50
Příspěvky: 1310
Pohlaví: Muž
Aj benzin zerie olej .... 1.4tsi pol hodina na okruhu liter oleja a pol litra vody. Aj 2.0tsi zeru olej.

A nie kazdy 184ps zerie olej,ale ano,lubia si vcucnut. Mne jedne zral,druhy nie . Ale tsi mi zralo kazde . Mozno 2018 uz nebudu...ale ak ma 245ka tsi pisane ze moze zrat nepatrne mnozstvo oleja 0.5l /1000km a prvych 5000km aj viac,asi ze to nebude bez spotreby oleja.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Seat Leon FR 2.0TDI 2014/2015
PříspěvekNapsal: sobota 16.červen 2018 21:40 
Offline
SEATí nemluvně
SEATí nemluvně
Uživatelský avatar

Registrován: sobota 17.březen 2018 23:00
Příspěvky: 101
Bydliště: U Hořovic
Pohlaví: Muž
Auto: Leon
1soda píše:
Aj benzin zerie olej .... 1.4tsi pol hodina na okruhu liter oleja a pol litra vody. Aj 2.0tsi zeru olej.

A nie kazdy 184ps zerie olej,ale ano,lubia si vcucnut. Mne jedne zral,druhy nie . Ale tsi mi zralo kazde . Mozno 2018 uz nebudu...ale ak ma 245ka tsi pisane ze moze zrat nepatrne mnozstvo oleja 0.5l /1000km a prvych 5000km aj viac,asi ze to nebude bez spotreby oleja.


No jestli někdo vezme 1,4 na okruh, nemám slov :shock: :shock: :shock:
Zavodní auta na okruh připravená, berou olej standardně, aktuálně to řeší i u F1.

Nafty berou olej okamžitě od prvních km s možností, když se budeš chovat slušně, tak se to ustálí, ale benzín to má naopak. Po 100-150 tis už může něco papat, je to otázka opotřebení.
Kamarád měl RS benzín 200 PS a do 200 tis měnil olej á 30 tis a nikdy nedolil nic, jen servisní úkony :jazyk:
Já doporučuji benzín, svezeš se tišeji, lépe to zatáčí, jen o trochu vyšší spotřeba, ale když si někdo chce užít jízdu, tak je to zbytečná otázka :potlesk: :potlesk:

_________________
Leon FR
Miata MX 5 NBFL pro radost


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Seat Leon FR 2.0TDI 2014/2015
PříspěvekNapsal: sobota 16.červen 2018 21:57 
Offline
SEATí školák
SEATí školák

Registrován: sobota 25.duben 2009 23:50
Příspěvky: 1310
Pohlaví: Muž
RS benzin 200ps ,je stare tfsi,ktore po 100tkm umreli na kruzky a piesty,kvoli karbonu ,nakolko mali len priamovstrek. Mal som octaviu RS 200 2.0tfsi a zrala 5.5l oleja na 15000km. Mas zle info ....jedine ze zere o cosi menej su posledne tsi 2015+,ktore su natom uz cosi lepsie pre dualny vstrek,ktory dokaze cistit karbon aspon ciastocne v sacom trakte a motore. Tym padom nezakarbonuje kruzky,ktore potom neodlomia kraj piestu . Narozdiel od tdi,ktore aj ked si vcucnu olej,nieje to cez kruzky.

Mas v tom trosku nejasno .


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Seat Leon FR 2.0TDI 2014/2015
PříspěvekNapsal: neděle 17.červen 2018 01:22 
Offline
SEATí nemluvně
SEATí nemluvně
Uživatelský avatar

Registrován: úterý 3.duben 2018 09:42
Příspěvky: 158
Pohlaví: Muž
Auto: Leon FR 1.8 TSi 132 kW
V nových motorech 2.0 TSi, které budou vybaveny DPF, je opět jen přímý vstřik. Někde na škodováckém fóru jsem četl, že duální vstřik se v praxi příliš neosvědčil, byly tam i nějaké fotky s totálně zakarbovanými sacími ventily - důvodem prý byla vysoká priorita používání přímovstřiku. Já v každém případě tankuju Vervu 100 a přidávám VIF (1/2 doporučené dávky). Časem plánuji provést chemickou dekarbonizaci od firmy BG.
http://www.bg-care.cz
Jinak moje 1.8 TSi sežrala do 1. výměny oleje v 5.tis. km cca 0,2-0,4 l oleje, na rysce to spadlo z maxima na střed, dolévat mezi výměnami jsem tedy nemusel, takovouhle spotřebu považuju za naprosto OK.

_________________
Seat Leon FR 1.8 TSi (2018) 200 HP - válcová zkušebna
Obrázek


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Seat Leon FR 2.0TDI 2014/2015
PříspěvekNapsal: neděle 17.červen 2018 10:30 
Offline
SEATí školák
SEATí školák

Registrován: sobota 25.duben 2009 23:50
Příspěvky: 1310
Pohlaví: Muž
Neviem ci sa osvedcil ci nie,ale viem,ze olej zeru tie auta cirka rovnako. Moj golf 6 GTI zozral 1.5l oleja za 7000km a to mal o 70tkm menej ako mala moja octa RS. Takze by to asi casom dobehol a to aj napriek dual vstreku . V 90% pripadov su tie enormne spotreby oleja sposobene prave netesnymi kruzkami piestov,ktore su od karbonu a nefunguju. Casom sa tam kumuluje teplo a odpali to aj z piestu. Pri novsich tsi som toto nepostrehol vo velkom a najnovsie tsi su natom snad lepsie ale fakt neplati to,ze nezeru olej. Ono sa aj vw k tomu postavil a vydal upgradnutu sadu ,no nekupite zvlast kruzky,ci piesty,musite kupit cely komplet aj s ojnicami 4ks. Co sa pohybuje niekde na hranici 1200e,ktomu repas hlavy,praca sa rozlozenie a zlozenie a GO starsieho TFSI moze vybehnut aj na 4000e,kedze vstreky,cerpadlo,pripadne vacky...
Spotreba oleja sa cirka medzi tdi a tsi dorovnala .


dekarbonizacia je nezmysel ....treba s autam jazdit tak,naco su vyrobene. Nie honit si ego ze mam spotrebu ako dizel ,ale jednoducho s autom jazdit podla srdca. Vtedy ma preplach,tlak v sani od turba,ktory to prevetra a mam to u znameho dlhodobo jazdiaceho tsi 2011,vyskusane. Ma minimalnu spotrebu oleja ,lebo nema spotrebu paliva 7l....ale 9l v priemere. Jednoducho si to uziva a meni olej po 8000km. Co je hranica degradacie oleja.



Tudy. a z maxima na stred je 0.5 litra oleja.

Este dam postreh .....taky renault megane RS 250cup, z roku 2010 so 130tkm s chipom na 290ps od 34tkm,zerie na 10tkm asi 3dcl oleja. Po 12tkm je olej uz ako z dizlu a to ma napln 6L,nie 4.7l ,ako vacsina vw group.
Dalsi postreh. Uz v roku 1987 mal renault 1.4 gt turbo nalepku na nosniku- odporucana vymena oleja po 5000km,a to mal turbo chladene vodou. Takze ak nechcete aby vam tie tsi zraly olej,nad 10tkm by som tam olej nenechaval.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Seat Leon FR 2.0TDI 2014/2015
PříspěvekNapsal: neděle 17.červen 2018 21:51 
Offline
SEATí novorozenec
SEATí novorozenec
Uživatelský avatar

Registrován: neděle 21.leden 2018 21:38
Příspěvky: 53
Bydliště: Brno
Pohlaví: Muž
Auto: Leon ST FR 1,8TSi 132kW
Takže jak často tu 1,8 vytáčet? Nebo na jaké otáčky jezdit?
Já se třeba po městě držím 1500 - 2000rpm. Ale po dálnici se s tím nemažu (cca 3000rpm). A s předjížděním na okreskách se také moc nežinýruju, když je příležitost (4000 - 5000rpm)...

_________________
Seat Leon ST FR 5F 1.8TSi 132kW 2018Obrázek
Škoda Octavia Elegance 1U 1.9TDi 66kW 2004 Obrázek
Ex.: Renault R19 RT 1.8s 65kW 1993, Škoda Favorit 136LS 46kW 1990, Škoda 120LS 40kW 1985.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 16 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google Adsense [Bot] a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  


© 2008 phpbbstylists.com
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
© 2007-2018 SEAT KLUB CR z.s., Pavel Srp: info@seat-klub.cz
Český překlad – phpBB.cz


Informace o zpracování osobních údajů   |   Zásady používání souborů cookie