SEAT-forum.cz
http://seat-forum.cz/

Pozitiva Leonu 5F
http://seat-forum.cz/viewtopic.php?f=180&t=53304
Stránka 1 z 14

Autor:  Džirda [ středa 13.červen 2018 17:30 ]
Předmět příspěvku:  Pozitiva Leonu 5F

Čau seaťáci,

pročítal jsem nějaká témata níže a koukám, že je to samé negativum, až na malé vyjímky. Osobně si nemyslím, že toto auto je tak špatné jak tu někteří uvádějí (osobní zkušenosti atd.). Založil jsem toto nové vlákno pro naopak pochlubení se jaký vlastně vůz si kdo koupil a jak je spokojen!
Díky za zprávy :potlesk: :potlesk:

:seat-god:

Můj postřeh je stručný na úvod:
- sportovní neokoukaný vzhled
- krásná litá kola (design)
- jízdní vlastnosti bez připomínek
- alkantara sedačky skvělé
- kožený volant doporučuji každému

Tak do toho pánové nebo i dámy?

Autor:  mp390 [ středa 13.červen 2018 19:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Pozitiva Leonu 5F

Vždycky se na 1000 spokojených majitelů najde 10 lidí, co si neustále na něco stěžují.

Já jsem naprosto spokojený. Za tu cenu, za kterou jsem kupoval, na trhu podle mě opravdu není lepší kombinace (motor, podvozek, design, technika, výbava, interiér).
Tak si to vezměme popořadě:
- Motor -
1.8 TSI je super. Výkonný, díky oříznutému točivému momentu má alespoň trošku charakteru (ano, beru toto jako výhodu) - pro výkon se musí točit. Někdo na to může koukat pragmaticky a říkat si, že když má stejný krouťák jako 1.4 TSI, tak pro vzít o 25 tisíc dražší 1.8? Třeba proto, že nemá vypínání válců, má moc pěkný zvuk a v ceně jsou větší brzdy a multilink.
- Podvozek a řízení -
Mám paket Dynamic, tzn. adaptivní tlumiče a progresivní řízení a stále jsem z toho nadšený. Ve sportovním režimu jsou proti režimu comfort opravdu znatelně tužší, ale i ve sportu stále krásně kopírují nerovnosti a kola neodskakují. Je to moje první auto s multilinkem vzadu (mimo krátké zkušenosti s několika BMW) a to, jak to drží, je prostě neskutečné. V komfortu je jízda zase krásně plavná a lehce houpavá.
Řízení je kapitolou samo o sobě, protože je citlivé, přesné, bez díry kolem nulové polohy a progesivní funkce je prostě super (tam, kde jsem musel skoro přehmatávat dnes jen zatočím, ani nepřekřížím ruce)
- Design -
Tady jen krátce, protože je to silně subjektivní - na trhu není krásnější HB nižší střední. Prostě není. Design byla prostě jedna z věcí, která rozhodla. Je nutné ale vzít FR výbavu, která má krásná kola, sportovní nárazníky a snížený podvozek.
- Technika -
Klasická koncernová, což je jednoznačně pozitivum. Za prvé hned se člověk orientuje v ovládání, za druhé díky sdílení komponent je možné cenu srazit tam, kde je.
- Výbava -
Osobně jsem se vyvaroval různých asistentů, protože chci při řízení mít opravdu vše pod kontrolou, takže nemám žádné držení v pruhu, nemám adaptivní tempomat, nemám frontassist apod. Přesto je opravdu dobré, že v nabídce jsou a rovnou v nejvyšší verzi za rozumné peníze (narážím například na adaptivní tempomat za 13 tisíc, který je rovnou ve vyšší verzi umožňující adaptivní funkci až do 200 km/h). Například u OIII je tempomat jenom do 160ti a verze do 200 je za velký příplatek.
Stejně tak adaptivní tlumiče a progesivní řízení stojí rozumný peníz a ani OIII, ani Golf tuto nemohou mít obě věci současně. Octavia nemůže mít progesivní řízení mimo RS vůbec a Golf může mít buď adaptivní tlumiče, nebo progresivní řízení se sportovním podvozkem. Současně to umí jenom Leon a nebo sportovní verze (Golf GTI, GTD, R, OIII RS). V rámci paketu Dynamic dostanete i sportovní ukazatele a stopky, což je fajn blbinka (a můžete si změřit třeba zrychlení 0-100. Stopky se spustí po rozjezdu, ale zastavit se musí ručně. Trestuhodné je nemožnost je ovládat na volantu :()
Full LED světla - vypadají skvěle a dobře svítí. Chybějící věci jako stínování ostatních aut/natáčení do zatáčky mi nechybí, protože jsem je dlouhodobě nezkoušel.
Nutné příplatky jsou: Full LED světla!, paket Dynamic, Full Link (konektivita s Apple Car Play je bezchybná, Android Auto pokulhává), lepší audiosystém se subwooferem v kufru, parkovací kamera a senzory, černý strop, LED osvětlení interiéru, dešťový+světelný senzor.
- Interiér -
Někdo říká, že je moc plastový, moc mohutný, vrže. Vše je pravda. Je hezký, je z kvalitních materiálů, natočení k řidiči je super a displej je hezky vysoko, ale sem tam si vrzne. Vzhledem k ceně auta mi to nevadí, u Porsche by mi to ale vadilo. Nedělám si iluze, že Golf nevrže. Fóra jsou toho plná.
Rozhodně doporučuji zvážit příplatek za čený strop! Zvyšuje to sportovní atmosféru interiéru.

Takže za mě rozhodně pozitiva převládají.

Autor:  1soda [ čtvrtek 14.červen 2018 09:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Pozitiva Leonu 5F

Ono dost zalezi aky model clovek kupi,ci co mal predtym a co vsetko skusal . Leon 5F je ako celok horsi ako leon 1P ,co sa tyka jazdnych vlastnosti ,tuhosti karoserie ,tuhosti podvozku ci dizajnu interieru. No ma vela veci ktore vysoko prevysuju 1P.
Ak by som mal pochvalit ja ,mozem pochvalit len 5F 184. Lebo 1.6tdi ktore som mal bola cista hruza oproti 1P 1.6 .

Pozitiva :
- esp /xds sport mode,velmi dobre jazdne vlastnosti v zakrutach ,prenos sily na vozovku a to vela krat aj v serii bez GTI podvozku ktory som dal.
-zaujimavy prejav motora,kde tdi vie ist od 1000otacok (volne reagovat) az po 1300,kde zacina zaberat a vykon pocitovo klesa az 4500ot.
-infotainment - navi/spotreba/3d maxidot ....super ovladanie a ked si clvoek na tie info zvykne,v inych vozoch mu chybaju.
-uz spomenuty dizajn karoserie aj kolies.
-brzdy/rovnaky priemer ako mal 1P v podobnej motorizacii,ale tu brzdia rovno (vsetky VW group vozy od 1998 brzdia do strany)

Autor:  michalmx6 [ čtvrtek 14.červen 2018 11:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Pozitiva Leonu 5F

Já třeba jsem nekupoval Leona protože jsem ho strašně chtěl. Měl jsem požadavek - motor benzín aspoň 150koní a víc a nejspíš koncernové auto kvůli zůstatkové hodnotě a rozumná cena. Jako plus jsem bral vzhled a ojedinělost Leona. To všechno navíc - podvozek, výbava atd je příjemný bonus.. A řeknu ještě jedno, kdyby stála Oktávka RS podobně jak můj krátký Leon, tak mám Oktávku. Protože vedle sebe působí škodovka jako kus auta, samozřejmě je to dáno druhem karoserie a vkusem každého člověka. Asi su už na hatchback moc konzervativní.

Autor:  tomi2k9 [ čtvrtek 14.červen 2018 11:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Pozitiva Leonu 5F

1soda píše:
Leon 5F je ako celok horsi ako leon 1P - dizajnu interieru.


To nemyslíš vážně :D
Fakt se ti víbíc líbí tohle:
Obrázek

Než tohle?
Obrázek

Autor:  Tudy [ čtvrtek 14.červen 2018 12:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Pozitiva Leonu 5F

Před Leonem jsem měl 3x hyundai i30 (I, II i III. generaci). V Hyundai šla ta auta o ohromný krok kupředu a řekl bych že i30 III je velmi povedené auto, je určitě tišší (motor 1.4 T-GDi) a pohodlnější než Leon a vnitřní materiály v Hyu na mě působí o něco lépe. Ovšem ve 2 věcech, pro mě zcela zásadních, má Leon stále navrch - jízdní vlastnosti a motorizace, kvůli tomu jsem Leona kupoval. Třešničkou na dortu je také určitá jedinečnost Leonů v ČR, moc jich nepotkávám.

Autor:  1soda [ čtvrtek 14.červen 2018 13:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: Pozitiva Leonu 5F

tomi2k9 píše:
1soda píše:
Leon 5F je ako celok horsi ako leon 1P - dizajnu interieru.


To nemyslíš vážně :D
Fakt se ti víbíc líbí tohle:
Obrázek

Než tohle?
Obrázek


Jasne...studiovo nafotene FR vs social so sedym introsom. Skus trosku sebareflexie vniest do otazky ktoru si dal. Tiez viem dat interier 1p cupra R vs 1,2tsi social 5f.
Fr 2010 mal ine budiky,sedada a paku...vsetko logom FR....mal tuhsie napravy...tuhsie tlmice aj pruziny. Mal natacacie bixenony,nie lowcost ledky ( aj ked dizajn maju pekny).
Mam tie auta prebehnute skrz na skrz a porovnavam rovnake verzie.

Autor:  tomi2k9 [ čtvrtek 14.červen 2018 14:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Pozitiva Leonu 5F

Jenže i když to uděláš, pořád bude palubka 5F 1000x hezčí :D 1P s hezkou palubkou je až po faceliftu v nejvyšších výbavách a za cenu ojetiny koupíš skoro nový 5F...

Autor:  1soda [ čtvrtek 14.červen 2018 16:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Pozitiva Leonu 5F

radsej 2010 1P FR 170,ako skoro novy social 1.2tsi s detskymi napravami , brzdami a interierom ako z jednofarebneho lega:) .

Autor:  tomi2k9 [ čtvrtek 14.červen 2018 17:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Pozitiva Leonu 5F

Navím proč řešíš brzdy a nápravy - já psal jen ohledně názoru na interiér :)

Autor:  1soda [ čtvrtek 14.červen 2018 17:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: Pozitiva Leonu 5F

Nejazdis na interieri....jazdis autom . Riesim auta ako celok. Cely 5f je horsi ako bol 1P. Setrenie koncernu sa tam dost podpisalo vsade. Ale ma vela novych veci ktore robia to auto zaujimave.

Autor:  tomi2k9 [ čtvrtek 14.červen 2018 19:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: Pozitiva Leonu 5F

Od začátku řeším interiér a nic jinýho :) 5F je celkově horší než 1P, který je horší než 1M, který je horší než kůň... Všichni všude šetří a dokud to budeme kupovat, tak se nic nezmění. Každopádně předchozí generace Leonů (a ne jen jich) může být skvělá jak chce, ale po dizajnový stránce to bohužel není žádná výhra, minimálně oproti 5F a 1M... Je to sice značně subjektivní, ale myslím, že v tomhle patřím k většině.

Autor:  Džirda [ čtvrtek 14.červen 2018 19:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: Pozitiva Leonu 5F

Také trochu k interiéru. Dnes jsem měl půjčenou Octavii RS benzín a po 2 hodinách jízdy jsem se těšil na svého Leona FR. Je lépe zpracovaný, palubka natočená k řidiči ala BMW, volat je podobný, i když v RS je takový hrubý, FR jasně vítězí.
Ještě bych dodal, že i řazení je v FR o hodně příjemnější než v RS.
Nebudu se pasovat na nějakého ,,závodníka,, ale obě auta na stejných R18 Bridgestone, RS s víceprvkem vzadu a dojem opačný!!!
Ještě, že jsem jsem opustil stáj Škoda a přešel k Seatu přes VW. Osobně se cítím jako vítěz a to nejen přes peníze, ale i stylem, jízdně, jen možná Golf je o trochu lépe zpracován, ale za ty peníze?????
Francouz či korejec, to je ještě o několik let ve zpoždění. Nebrat!!!!
Osobně jsem se rozhodoval mezi Seat Leon FR a Mazdou 3. Jízdně i motoricky jsem se rozhodl pro FR a nelituji!!!
Mazdu jsem si později také koupil, ale jen na pohodičku = NB MX 5 :lol: :lol: :lol: :lol:

Autor:  1soda [ pátek 15.červen 2018 09:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: Pozitiva Leonu 5F

tomi2k9 píše:
Od začátku řeším interiér a nic jinýho :) 5F je celkově horší než 1P, který je horší než 1M, který je horší než kůň... Všichni všude šetří a dokud to budeme kupovat, tak se nic nezmění. Každopádně předchozí generace Leonů (a ne jen jich) může být skvělá jak chce, ale po dizajnový stránce to bohužel není žádná výhra, minimálně oproti 5F a 1M... Je to sice značně subjektivní, ale myslím, že v tomhle patřím k většině.


K vacsine ktora riesi dizajn. Suhlasim. Ja auta vnimam ako celok a ak da 1P FR 170tdi viac zabavy ako golf 6 gti (porovnavane v realite ),ci cupra 5f 265(pri 5f je jasne ze dynamika bude vyssia,no podvozok je caj bez dcc ),tak za mna je proste 1P lepsie vozidlo ako celok . Lepsie pracuje na hupakoch,na jamach,je istejsie pri prejazdoch zakrut a pod. . A su to vozy ktore som vlastnil ci jazdil a priamo porovnaval. Preto viem o com pisem.
Mat cupru 5f a tam silentbloky a ramena TOTOZNE s verziou 1.2tsi 5f ,s tym asi zartuju :) ....jednoducho niesom povrchny a ak ty mas iny nazor a podla teba je totozny s vacsinou,neberiem ti ho.

Ze ma od roku 2006 dnesny leon 2013 model/2016 model krajsi interier ? ano....ma par vychytavok ktore ho vynovuju,to je proste normalne,to beriem ako samozrejmost za 10 rokov pokroku,ale co neberiem ako samozrejmost je vlacny az trasuci sa podvozok na jamach,rezonujuce dvere pri seriovej hudbe,zvuky od palubovky,lacne az obycajne spracovanie interieru v beznej verzii a to viacmenej rovnakej farby .
Jednoducho nove je to na oko....a staci to beznym ludom,kvalita ci detaily spracovania su ale vela krat horsie ako mal 1P.

Vlastnil som cca 8 leonov 1P a 3 leony 5F . Skusal som ich dokopy snad 30,porovnaval s golfom 6,7,gti,R,2.0 tdi .....octavia detto.

Okrem toho podobny efekt je aj pri skodovke,kde octavia II face je natom lepsie ako octavia 3 v rovnakej vybave. Priklad 1.6tdi octavia je plavajuca handra ,ale 1.6tdi IIka ,je kus tuheho vozu aj na seriovom podvozku. Dovod ? setria na podvozku,na pruzinach ktore su kratsie,na tlmicoch s mensim objemo oleja ,ramena uz niesu dvojite a tuhe,ale jedinou nevyhodou nieje silent 2x uchyteny. Uz je makke cele rameno a silent vrzga p0 10-50tkm vo vlhkom prostredi. Mimochodom,su to rovnake silenty a ramena od 1.2tsi po 2.0tsi 290 a to skoda ,seat,vw. Vinimkou je clubsport S ,ten ma ine silentblociky :D.



Este napisem,ze megaprekvapenie je octavia RS245 ,ta kabanovka,ktora je podvozkovo fenomenalna a DCC na nej funguje neskutocne dobre (mala 560km,neskusal som extrem ). Tato octa by ale mala mat rozsirenie zadnej napravy a dalsie zmeny oproti predchodcovi. A konecne je to opat RS. Lebo klasika RS3 ci aj scout ci ako sa vola ta vyssia tuhsia 4kolka,boli dost citlive od podvozku
Pekny den a sorry za spam v teme 5F :)

Autor:  michalmx6 [ pátek 15.červen 2018 13:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Pozitiva Leonu 5F

1soda - určitě zajímavé postřehy.. Akorát co mám zkušenost tak stejně 99% lidí takové věci neřeší, koupí auto které se mu líbí a má požadovaný motor za určité prachy. Nikdo nežene auto každý den na limit a ani je to nezajímá. Já se považuju za milovníka aut, ale na okruh s tím nejezdím a v běžném provozu nejdu na hranu auta - ani pořád nevím kde je a to jsem toho zkusil dost- Proto 99% řidičů rozumně smýšlejících taky nepůjde na hranu. Takže teoreticky nám musí ty podvozky všem stačit. Stejně jako stačí řidičům ve Fábii nebo v Dácii. Zbytek je o řidiči samotném, blbec ten se převrátí i na motokáře..

Stránka 1 z 14 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/