SEAT-forum.cz hlavni logo
Právě je úterý 23.říjen 2018 02:02

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 24 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Leon ST MR2019 - dotazy
PříspěvekNapsal: čtvrtek 27.září 2018 16:41 
Offline
SEATí novorozenec
SEATí novorozenec

Registrován: čtvrtek 27.září 2018 16:15
Příspěvky: 7
Pohlaví: Muž
Ahoj

zvazujem kupu Leona ST, bol som ho uz par krat obzriet, takisto som absolvoval jazdu no stale si niesom uplne isty. Za tu cenu mi to pride dost dobre auto, no na druhu stranu mam pocit ze ma zatial uplne nepresvedcilo (presadam z koncernu, konkretne z rapida)
Nenasiel som uplne presnu temu co by vystihovala moje zamyslanie, tak zakladam novu (pokial tu nieco je rad to presuniem), forum som samozrejme uz zvacsiny preluskal..
(ad pokukoval som este po golfe - ten sa mi moc nepaci a je drahy, oktaviu nechcem, a z koncernu som skoncil..; korejske auta nemusim..)


konkretne ma zaujima par veci
- nikde v recenziach ani nazoroch som si nevsimol nazor zeby bolo vpredu pre vodica malo miesta - je to len moj zvyk z inych aut ? Mam pocit ze stredovy panel je velmi blizko vodica a doslova som sa tam citil klaustrofobicky - to je otazka na sucasnych majitelov ci stym nemaju problem, prislo mi ze si tam ani neviem velmi opriet koleno. Do strany u dveri mi to tiez neprislo uplne zazracne ale nebolo to nic strasne.
- motor: do novych MR2019 sa zacinaju davat 1.5ky; ja mam osobne vybratu tu silnejsiu (150k), predpokladam ze to bude nieco podobne ako 1.4 ACT ; viezol som sa vsak len v predvadzacke 1.4 125k a ta mi prisla desne leniva ( v rapide mam 1.2 a ta mi pride omnoho sviznejsia - zrejme to bude aj hmotnostou ), viete niekto porovnat 125k a 150k verzie a zhodnotit ci tam nejaky citelny rozdiel bude alebo nie? Zvazoval som aj 2.0 TSI, avsak uz to je dost drahe (+85k) a neviem ci sa to uplne vyplati; prakticky sa mi jedna aby to auto nebolo uplne mrtve a dalo sa snim aj predbehnut, samozrejme pocitam stym ze to nebude ziadna raketa
- pojazd, naprava: planujem ist do vybavy Xcellence s paketom technology, ma to vsetko co potrebujem. DCC som zvazoval ale upustil som od toho pretoze to pri svojom jazdeni najskor velmi nevyuzijem. Pri predvadzacej jazde som nemal uplne cas vyskusat vsetky vlastnosti podvozka - vie niekto realne zhodnotit ako si leon st bez multilinku pocina v zatackach? Z roznych recenzii to moc neviem vycitat (budem sa snazit to este vyskusat nazivo, ale neviem ci ktomu bude priestor) - da sa povedat ze sa snim da trocha aj zabavit alebo vobec ? Nejde mi samozrejme o nejaky sialeny sportovy pojazd - tam by som siel do Cupry ale skor o nieco takze zakladne a bezne - ze to auto pri prudsom rezani neodleti do skarpy..
- kvalita : Leon mi pride miestami ako nejaky mladsi brat oktavie s trocha horsimi technologiami - citim to spravne alebo je to blbost? Vycitil som to z niektorych materialov a pod; skusenosti zbieram dost z rapida kde sa setrenie prejavuje tiez dostatocne..
- a na zaver :neoplati sa pockat na noveho leona?

Snad som to napisal zrozumitelne.
Dakujem za odpovede.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Leon ST MR2019 - dotazy
PříspěvekNapsal: čtvrtek 27.září 2018 17:06 
Offline
SEATí batole
SEATí batole
Uživatelský avatar

Registrován: úterý 3.duben 2018 09:42
Příspěvky: 268
Pohlaví: Muž
Auto: Leon FR 1.8 TSi 132 kW
K motorům 1.4 TSi 125/150 koní: rozdíl bude dost citelný, hlavně kvůli točivému momentu 200 vs 250 Nm. Středový panel mě také zpočátku tlačil do pravého kolena, ale rychle jsem si zvykl - stačí nesedět rozvalenej s nohama do O. :)
Podvozek mužů hodnotit jen u FR - je to dost tvrdé, ale také zábavné svezení, slušná agilita a stabilita, zatáčky lze projíždět opravdu rychle. Na rozbitých cestách záda dost trpí, na hladkých zcela v pohodě. Nejhorší to je na hrbolech (roleta) ale třeba dlažební kostky jsou OK -nemám DCC, takže jedu stále sport, kola 18". Leon vs Oktávka porovnat neumím, ale hyundai i30 3. gen je uvnitř o něco kvalitnější. Suma sumárum spokojenost, chtěl jsem dobré jízdní vlastnosti a dynamiku i za cenu mírného snížení pohodlí a tohle auto splnilo moje očekávání.

_________________
Seat Leon FR 1.8 TSi (2018) 220 HP/340 Nm
Obrázek
Verva 100 + VIF (1/2 doporučené dávky)


Naposledy upravil Tudy dne čtvrtek 27.září 2018 18:50, celkově upraveno 3

Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Leon ST MR2019 - dotazy
PříspěvekNapsal: čtvrtek 27.září 2018 18:28 
Offline
SEATí nemluvně
SEATí nemluvně
Uživatelský avatar

Registrován: neděle 21.leden 2018 21:38
Příspěvky: 93
Bydliště: Brno
Pohlaví: Muž
Auto: Leon ST FR 1,8TSi 132kW
Co se týče posezu, pří mých 195cm a skoro 125kg nemám problém. Ze začátku jsem s tím jak je to nízké bojoval, ale už jsem si zvykl a koleno o středový tunel sice opřené mám, ale nějak mě to neomezuje...

Podvozek: Mám FR MY2018 s DCC na 18" a líbí se mi to. Ještě nemám svůj vyhraněný režim, ale sport je celkem tvrdý, takže ten zapínám jen když chci blbnout. Normal se dá, ale na kostkách to bude mlátit docela hodně, nebo na roletě. Comfort je hodně komfortní, ale třeba na hodně rozbitých silnicích nebo roletě až moc uhoupaný. Zato progresivní řízení se mi líbí hodně.

S lešeňovkou vzadu ten podvozek asi bude horší, v recenzích říkají, že ne o moc, ale vyzkoušeno nemám.

Co se týče jízdy v zatáčkách, tak to to auto drží, zatím jsem to utrhl jen na mokru když jsem přepískl rychlost nájezdu z odbočovacího pruhu do vracečky. Na suchu s normálně zapnutým ESC mi přijde, že do toho stabilizace až moc kecá. Že pocitově by to auto rychlejší průjezd zatáčkou zvládlo, ale pak Tě za pr*el chytí ESC. ESC sport je v pohodě a dá si to líbit celkem hodně aspoň na výjezdu ze zatáčky. Na větší blbnutí jsem zatím neměl příležitost.

Co se týče kvality, tak nejsem schopný posoudit, myslím, že u dnešních aut bude nejvic zlobit elektronika např. infotaiment...
Hlavně náhodné chyby jsou pěkně na houby... :cry:

U výbavy mi třeba oproti mé staré Octavii chybí panoramatické zrcátko. U nových jsem ho neviděl, ale třeba u nějakého novějšího golfa bylo...

_________________
Seat Leon ST FR 5F 1.8TSi 132kW 2018Obrázek
Škoda Octavia Elegance 1U 1.9TDi 66kW 2004 Obrázek
Ex.: Renault R19 RT 1.8s 65kW 1993, Škoda Favorit 136LS 46kW 1990, Škoda 120LS 40kW 1985.


Naposledy upravil Hrazda_CZE dne čtvrtek 27.září 2018 23:06, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Leon ST MR2019 - dotazy
PříspěvekNapsal: čtvrtek 27.září 2018 21:28 
Offline
SEATí batole
SEATí batole
Uživatelský avatar

Registrován: pondělí 14.červenec 2014 01:11
Příspěvky: 311
Pohlaví: Muž
Můj dojem je, že u 1.2 (63kw, rapida)se dříve nafoukne turbo - pocitově tahá dřív než 1.4 ACT co mám, ale ve výsledku výkonově dříve umře. Taky to může dělat i ta hmotnost co říkáš.
Co se týče výkonu 125 vs 150k ten rozdíl bude docela znatelný jak tady píše Tudy. Otázkou je taky, jaký je u 1.5 technický rozdíl mezi 125 a 150 - u 1.4 to bylo časování jen na straně sání vs na sání a vačce. Já bral silnější kvůli tomu, že vnitřní ERG funguje díky časování na obou stranách trošku jinak a míň dochází ke karbonizaci, ale Tobě jde asi jen o porovnání výkonu.
Co se týče prostoru pro nohy, tak je to docela v pohodě a místa dost. Zkus si sednout do Focuse před aktuálním faceliftem, budeš plakat :smile: (taky jeden z hlavních důvodů, který mě od Focuse odrazoval). Jinak v Leonu je to takové příjemné obklopení, žádné utiskování ;)
Podvozkově nemůžu moc srovnávat, nejel jsem v Leonu s multilinkem, ale mám kliku s DCC a v zatáčkách jde cítit takové "poodskočení" (nebo jak to nazvat) zadku, ale je to v pohodě, zatím nezklamal :smile: . DCC je super, očekával jsem sice větší komfort s DCC + 17'' kola, ale ve výsledku si nemůžu stěžovat a asi i na 18'' by to bylo stejné... Když chci, přepnu na sport a zpátky a navíc i za to progresivní řízení to stojí.
Občas mi přijde že Leon 1M na 16'' je o dost podvozkově pohodlnější (ale taky o dost houpavější) než ten nový :D

_________________
Seat Leon 1.6 16V 2001


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Leon ST MR2019 - dotazy
PříspěvekNapsal: čtvrtek 27.září 2018 23:05 
Offline
SEATí nemluvně
SEATí nemluvně
Uživatelský avatar

Registrován: neděle 21.leden 2018 21:38
Příspěvky: 93
Bydliště: Brno
Pohlaví: Muž
Auto: Leon ST FR 1,8TSi 132kW
Jsem myslel, že když je DCC, tak je vždy multilink... :shock:

_________________
Seat Leon ST FR 5F 1.8TSi 132kW 2018Obrázek
Škoda Octavia Elegance 1U 1.9TDi 66kW 2004 Obrázek
Ex.: Renault R19 RT 1.8s 65kW 1993, Škoda Favorit 136LS 46kW 1990, Škoda 120LS 40kW 1985.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Leon ST MR2019 - dotazy
PříspěvekNapsal: pátek 28.září 2018 01:03 
Offline
SEATí batole
SEATí batole
Uživatelský avatar

Registrován: pondělí 14.červenec 2014 01:11
Příspěvky: 311
Pohlaví: Muž
To by bylo super, ale není. Nevím, jestli náhodou tohle pravidlo neplatí u VW - DCC, automaticky multilink.

_________________
Seat Leon 1.6 16V 2001


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Leon ST MR2019 - dotazy
PříspěvekNapsal: sobota 29.září 2018 11:19 
Offline
SEATí nemluvně
SEATí nemluvně

Registrován: čtvrtek 18.květen 2017 12:01
Příspěvky: 116
Pohlaví: Muž
Ahoj, mám něco přes rok FR 1.8 TSI DSG a DCC na 18" kolech.

V porovnání s octávií jsou materiály častěji tvrdé, ale celkově se mi interiér v Leonu líbil více (sportovní budíky, nakloněná středová část s displejem k řidiči, lepší sedačky - v octavii srovnatelné s RS). Za mě tedy vítěz Leon v designu jak uvnitř, tak zvenku. Leon naproti Octavii/golfu zanechal ovládání hlasitosti a dvě hardwerová tlačítka na infoteimentu - pro mě též plus. Co se infoteimentu týče, tak v seatu je taky jako jediný matná obrazovka, což sice nevyvolá takový wow efekt, ale zato je to déle koukatelné, při používání.

Podvozek a výkon:
Mám 1.8, takže multilink a nastavitelné tlumiče. Zvažoval jsem i 1.4 150K, která jezdí podobně, ale příplatek za 1.8 byl tehdy asi 23 000, za což jsem dostal větší brzdy, větší výkon a multilink = jasná volba. Navíc se rád svezu rychleji, takže 1.8, tady lépe poslouží. V dnešní době 1.8 nahradila 2.0 TSI (výkonově nastejno, ale holt daň za nové emise). Moje 1.8 má odměřeno 199 koní.

U podvozku jsem si našel svoje oblíbené nastavení (individual), které používám v 90% případů:
Volant: sport (tužší)
Motor: normal (převodovka na D)
Podvozek: comfort (měkčí)

Díky DCC dostaneš také progresivní řízení, které má Octavia RS a Cupra a je to super věc...méně otáčíš volantem, strmější řízení. V zátáčkách si vystačíš většinou s pul otáčkou volantu, na parkovišti taky super. Celkově má volant cca 2,2 otáčky.

Pokud je dobrý asfalt a pěkná klikatá okreska, preferuji sport tlumiče. Ty paradoxně jsou vhodnější na uskákaném povrchu jako jsou kočičí hlavy.

S 1.5TSi jsem nejel, ale dle hodnocení některých redaktorů, je 1.5 v podávání výkonu ještě vlažnější než 1.4...holt se to musí vejít do nových emisí. Z toho co jsi psal, mi vychází, že chceš 2.0TSI, ale zdá se ti to drahé (jako vážně za něj chtěj ve stejné výbavě o 85K víc???).


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Leon ST MR2019 - dotazy
PříspěvekNapsal: sobota 29.září 2018 15:13 
Offline
SEATí nemluvně
SEATí nemluvně
Uživatelský avatar

Registrován: neděle 21.leden 2018 21:38
Příspěvky: 93
Bydliště: Brno
Pohlaví: Muž
Auto: Leon ST FR 1,8TSi 132kW
2.0 TSi je jen s DSG (zatím?), tak proto je dražší.

_________________
Seat Leon ST FR 5F 1.8TSi 132kW 2018Obrázek
Škoda Octavia Elegance 1U 1.9TDi 66kW 2004 Obrázek
Ex.: Renault R19 RT 1.8s 65kW 1993, Škoda Favorit 136LS 46kW 1990, Škoda 120LS 40kW 1985.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Leon ST MR2019 - dotazy
PříspěvekNapsal: sobota 29.září 2018 23:07 
Offline
SEATí novorozenec
SEATí novorozenec

Registrován: neděle 26.březen 2017 19:11
Příspěvky: 34
Pohlaví: Muž
Auto: Leon FR 1.4 TSI 92 kW 2017
K původnímu dotazu:
Místo vepředu: Ano, člověk se v podstatě neustále opírá pravou nohou o středový panel/tunel. Mně to nijak nevadí. Interiér řidiče jakoby obklopuje a to beru jako plus.
Ta slabší 1.4 TSI/1.5 TSI mi pro hatchback přijde dostatečná, ale pro naložený kombík určitě silnější verzi. Mimochodem, 1.5 TSI 96 kW má i přes nárůst výkonu horší uváděné zrychlení oproti původnímu 1.4 TSI 92 kW. Pravděpodobně je to vliv zavedení filtru pevných částic.
Kvalita ve srovnání s Octavií: V technologiích je to remíza. Ano, Oktávka L&K uvnitř vypadá líp, ale taky stojí o hodně víc. Jenže za cenu Xcellence/FR máš u Oktávky verzi Ambition.

_________________
FR 1.4 TSI 92 kW Obrázek
ex Fabia 2.0 MPI LPG


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Leon ST MR2019 - dotazy
PříspěvekNapsal: neděle 30.září 2018 18:31 
Offline
SEATí novorozenec
SEATí novorozenec

Registrován: čtvrtek 27.září 2018 16:15
Příspěvky: 7
Pohlaví: Muž
Dakujem za obsiahle prispevky.. nakoniec to asi bude na zvazeni ci doplatit DCC, stym motorom sa nejako zmierim.
k 2.0 TSI - Ako presne pisete - tie silne motory sa budu podla vsetkeho robit uz len s DSG, tak preto je tam taky radikalny narast ceny.. keby to stalo o 20 30k viac tak je to jasne, ale takto to dost predrazuje a nieje to uplne prioritne pre mna.. (aj ked by to samozrejme bolo fajn)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Leon ST MR2019 - dotazy
PříspěvekNapsal: neděle 30.září 2018 22:51 
Offline
SEATí nemluvně
SEATí nemluvně

Registrován: čtvrtek 18.květen 2017 12:01
Příspěvky: 116
Pohlaví: Muž
pershinghar píše:
Dakujem za obsiahle prispevky.. nakoniec to asi bude na zvazeni ci doplatit DCC, stym motorom sa nejako zmierim.
k 2.0 TSI - Ako presne pisete - tie silne motory sa budu podla vsetkeho robit uz len s DSG, tak preto je tam taky radikalny narast ceny.. keby to stalo o 20 30k viac tak je to jasne, ale takto to dost predrazuje a nieje to uplne prioritne pre mna.. (aj ked by to samozrejme bolo fajn)



jo, to bude ono. Já hledal rovnou DSG pro sebe, takže to pro mě nebyl "příplatek navíc". Rozdíl je však nyní vyšší než byl dřív mezi 1,4 a 1,8 (21 000) a nyní 1,5 (dražší oproti 1,4 o 7000) vs 2.0 (28000). Tedy celkově si 2.0 oproti 1,8 podražila o 35 000 Kč. Všiml jsem si i pár dalších navýšení u některých příplatků. Ale to je všude.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Leon ST MR2019 - dotazy
PříspěvekNapsal: pondělí 1.říjen 2018 07:57 
Offline
SEATí batole
SEATí batole
Uživatelský avatar

Registrován: pondělí 14.červenec 2014 01:11
Příspěvky: 311
Pohlaví: Muž
Za mě byl rozdíl 1.4 vs 1.8 kolem 26t. Já teda 1.8 nechtěl protože jezdím převážně krátké trasy (do práce kolem 4km víceméně město) a to se ani ta 1.4ka nezahřeje, na tož 1.8. S tím pak i souvisí spotřeba. Radši jsem vzal DCC.

_________________
Seat Leon 1.6 16V 2001


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Leon ST MR2019 - dotazy
PříspěvekNapsal: pondělí 1.říjen 2018 09:37 
Offline
SEATí batole
SEATí batole
Uživatelský avatar

Registrován: úterý 3.duben 2018 09:42
Příspěvky: 268
Pohlaví: Muž
Auto: Leon FR 1.8 TSi 132 kW
Já jsem s tím zahřátím u 1.8 TSi naopak příjemně překvapen, teplota chladicí kapaliny je na 90 °C už po 1-2 km a olej vyleze nad 80 °C po cca 8-10 km jízdy a to je myslím hodně rychlé, ve srovnání s auty co jsem měl předtím. Na trasy 4 km tam a zpět je samozřejmě lepší atmosféra s nepřímým vstřikem a ještě lépe elekroauto (až na nesmyslnou vstupní investici.. :roll: )

_________________
Seat Leon FR 1.8 TSi (2018) 220 HP/340 Nm
Obrázek
Verva 100 + VIF (1/2 doporučené dávky)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Leon ST MR2019 - dotazy
PříspěvekNapsal: středa 17.říjen 2018 13:47 
Offline
SEATí novorozenec
SEATí novorozenec

Registrován: čtvrtek 27.září 2018 16:15
Příspěvky: 7
Pohlaví: Muž
neviete ako to je este so seat drive profile v xcellence ?
nejako sa mi nedari zistit ci to tam je / nieje - da sa to / neda nakodovat ?
pride mi to ako obyc softwarova vec...

inak Leona asi coskoro objednam... 1.5, 110kw, DCC, Xcellence, Nevada White (dufam ze sa to vyplati oproti Candy co mam teraz)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Leon ST MR2019 - dotazy
PříspěvekNapsal: středa 17.říjen 2018 13:53 
Offline
SEATí batole
SEATí batole
Uživatelský avatar

Registrován: pondělí 14.červenec 2014 01:11
Příspěvky: 311
Pohlaví: Muž
Je tam drive profile. Minimálně to dostaneš k DCC.

_________________
Seat Leon 1.6 16V 2001


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 24 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron


České Casino Online

Ceske-casino-online.cz - Internetové Kasino



© 2008 phpbbstylists.com
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
© 2007-2018 SEAT KLUB CR z.s., Pavel Srp: info@seat-klub.cz
Český překlad – phpBB.cz


Informace o zpracování osobních údajů   |   Zásady používání souborů cookie