SEAT-forum.cz hlavni logo
Právě je pátek 16.listopad 2018 07:17

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 25 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Záběh motoru 1.8TSi
PříspěvekNapsal: úterý 30.říjen 2018 16:11 
Offline
SEATí novorozenec
SEATí novorozenec

Registrován: pátek 26.říjen 2018 00:01
Příspěvky: 10
Bydliště: Ústí n/L
Pohlaví: Muž
Auto: Leon ST FR FL 1.8 TSI
Díky všem za reakce :)
Ještě mě zajímá jedna věc, protože se na ni chystám - dáváte do oleje nějaké další příměsi?


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Záběh motoru 1.8TSi
PříspěvekNapsal: úterý 30.říjen 2018 17:04 
Offline
SEATí novorozenec
SEATí novorozenec

Registrován: čtvrtek 20.červenec 2017 19:34
Příspěvky: 20
Pohlaví: Muž
mp390 píše:
0W-20 (VW 508 00) je pouze pro 1.0, 1.2, 1.4, 1.5 a 2.0 TSI 140kW. Pro 1.8 TSI a 2.0 TSI Cupra je možný pouze 5W-30 (VW 504 00) a 5W-40 (VW 502 00)!

Viz návod str. 57. (tam teda ještě nemám 1.5 TSI a 2.0 TSI 140kW)
Specifikace VW 504 00 ještě neznamená viskozitu dle SAE, viz obr:Obrázek


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Záběh motoru 1.8TSi
PříspěvekNapsal: úterý 30.říjen 2018 17:58 
Offline
SEATí batole
SEATí batole
Uživatelský avatar

Registrován: úterý 3.duben 2018 09:42
Příspěvky: 338
Pohlaví: Muž
Auto: Leon FR 1.8 TSi 132 kW
0W30 bych si do auta dobrovolně nedal, níže v odkazu je to detailně popsáno:

https://www.oleje.cz/clanek/Vlastnosti- ... ezne-oleje

Takže pokud 0W30, tak jedině třídu ACEA C3, která má HTHS nad 3,5 mPa.
5W jsou použitelné do -30 st.C.
0W do -35 st.C., pro naše podmínky zbytečnost.

Edit:
Chtěl bych vidět motor s olejem 0W20 provozovaným na německé dálnici v letních vedrech, ať žije ekoterorismus (honba za nižšími emisemi CO2) :zed: :twisted:

Ad příměsi: možná to funguje, ale toho bych se bál, do kvalitního oleje už bych nic nepřidával

_________________
Seat Leon FR 1.8 TSi (2018) 220 HP/340 Nm
Obrázek
Verva 100 + VIF (1/2 doporučené dávky)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Záběh motoru 1.8TSi
PříspěvekNapsal: úterý 30.říjen 2018 23:26 
Offline
SEATí nemluvně
SEATí nemluvně
Uživatelský avatar

Registrován: neděle 21.leden 2018 21:38
Příspěvky: 112
Bydliště: Brno
Pohlaví: Muž
Auto: Leon ST FR 1,8TSi 132kW
Mispul píše:
Hrazda_CZE píše:


Ja nechal dát Castrol Edge Professional 5W-30, co tam byl z výroby a stejné filtry, aby nebyl problém u servisní prohlídky...



Jak jsi přišel na to, že máš z výroby v 1.8TSI olej SAE 5W-30? Mě řekli v autorizáku, že tam mám olej 0W-30, takže jsem musel vybírat z daleko menšího výběru těchto a nakonec rozhodl koupit Shell Helix ultra professional AV-L 0W-30.


Myslím, že jsem někde četl, že to dává škoda do 1.8TSi a nedělám si moc iluze, že by to u zbytku koncernu bylo jinak...

_________________
Seat Leon ST FR 5F 1.8TSi 132kW 2018Obrázek
Škoda Octavia Elegance 1U 1.9TDi 66kW 2004 Obrázek
Ex.: Renault R19 RT 1.8s 65kW 1993, Škoda Favorit 136LS 46kW 1990, Škoda 120LS 40kW 1985.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Záběh motoru 1.8TSi
PříspěvekNapsal: středa 31.říjen 2018 13:03 
Offline
SEATí nemluvně
SEATí nemluvně

Registrován: čtvrtek 18.květen 2017 12:01
Příspěvky: 117
Pohlaví: Muž
Asi trochu pozdě řešit teď záběh motoru, když už máš něco najeto. Taky jsem různě pročítal a načítal před koupí co a jak dělat. Pravda je taková, že každé auto má za sebou testovací okruh automobilky, kde mu daj pořádně zabrat a motor rozhodně nešetří. Někde jsem i četl od týpka co testuje motory pro závodní použití v zahraničí poučku o které tvrdil, že je vhodná a stejně platná i pro osobní vozy a to sice "drive it as you stole it"....tedy jeď, jak kdybys to ukradl. Článek byl poněkud delší, ale pointa toho byla, že tak jak si součástky sednou v prvních desítkách kilometrů je rozhodující pro výsledný výkon motoru.

No a protože motor nešetří ani výrobce, rozhodl jsem se tedy po pár kilometrech, kdy se ohřál olej na to dupnout. Cesta domů byla dlouhá asi 40km a jel jsem převážně po okreskách. Po jízdě jsem nechal motor dochladit. Výsledkem je nedávno změřených 199 koníků pod kapotou. Auto mám rok a půl :)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Záběh motoru 1.8TSi
PříspěvekNapsal: středa 31.říjen 2018 13:08 
Offline
SEATí nemluvně
SEATí nemluvně
Uživatelský avatar

Registrován: pondělí 15.únor 2016 16:06
Příspěvky: 151
Pohlaví: Muž
Já ho zajizdel, prvních 1500 km max 4000 po zahřátí a pak už sem ho nešetřil, ale vždy až po zahřátí. Sériový výkon jsem měl 200 koní 270 Nm. Olej jsem měnil v 5000 a pak pevný interval 15000.

Odesláno z mého G8441 pomocí Tapatalk


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Záběh motoru 1.8TSi
PříspěvekNapsal: čtvrtek 1.listopad 2018 18:07 
Offline
SEATí batole
SEATí batole

Registrován: čtvrtek 7.leden 2010 12:51
Příspěvky: 375
Pohlaví: Muž
Auto: Toledo, Exeo
Pokud to má normu VW504.00 , tak je jedno jestli dám 5W30 nebo 0W30. Koncern v servisních úkonech neřeší SEA normu, ale VW normu.


V Bývalé práci jsme měli několik předváděček a nových náhradních vozidel a ty auta jezdili daleko lépe než zákazníkovi. A zajíždění? Žádné nebylo! Sedlo se do toho a ta auta jezdila většínu času ,,nadoraz,,. Po 100 - 150tis. se flotila obměňovala a po tu dobu se nic krom oleje a spotřebních dílů a svolávaček nic neměnilo.

_________________
Auto emoción VR5 Executive
Auto emoción Exeo ST sport TDI

Čím rychleji pojedu, tím dál dojedu.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Záběh motoru 1.8TSi
PříspěvekNapsal: čtvrtek 1.listopad 2018 18:53 
Offline
SEATí novorozenec
SEATí novorozenec

Registrován: čtvrtek 5.duben 2018 13:33
Příspěvky: 16
Pohlaví: Muž
Já jsem minulý týden přebíral cupru a měla najeto 650km, teď jsem do 1500km jezdil max 4000ot. a posledních 30km už jsem to nevydržel a dal jí co proto většinou do 6000ot. Tiguana 2.0tsi 220 hp jsme zajeli cca stejně a zatím je v pohodě jede krásně, má teda jen 8000km.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Záběh motoru 1.8TSi
PříspěvekNapsal: čtvrtek 1.listopad 2018 19:14 
Offline
SEATí batole
SEATí batole
Uživatelský avatar

Registrován: úterý 3.duben 2018 09:42
Příspěvky: 338
Pohlaví: Muž
Auto: Leon FR 1.8 TSi 132 kW
Do 2 tis km jsem udržoval otáčky mezi 2-4 tis a často je střídal. Pak jsem měl výlet do Německa a to už jsem se neudržel, 4-5 tis ot, občas i výše, rychlost 160-220 km/h. 1. výměna oleje a čip v 5 tis km (před čipem na brzdě naměřeno 200 koní, 275 Nm), zatím max spokojenost.

_________________
Seat Leon FR 1.8 TSi (2018) 220 HP/340 Nm
Obrázek
Verva 100 + VIF (1/2 doporučené dávky)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Záběh motoru 1.8TSi
PříspěvekNapsal: čtvrtek 1.listopad 2018 22:58 
Offline
SEATí nemluvně
SEATí nemluvně

Registrován: neděle 1.říjen 2017 20:35
Příspěvky: 134
Pohlaví: Muž
Auto: Leon FR 1.8 TSI 2018
Do 1.8 TSI beru tenhle olej: https://www.millersoils.cz/ee-longlife-5w301#o_1128, do 1.2 TSI dávám LL Castrol

_________________
Seat Leon FR 1.8 TSI (2018), manuál, Nevada white, DCC


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 25 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  


České Casino Online

Ceske-casino-online.cz - Internetové Kasino



© 2008 phpbbstylists.com
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
© 2007-2018 SEAT KLUB CR z.s., Pavel Srp: info@seat-klub.cz
Český překlad – phpBB.cz


Informace o zpracování osobních údajů   |   Zásady používání souborů cookie