SEAT-forum.cz hlavni logo
Právě je neděle 22.říjen 2017 08:27

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Palivove čerpadlo
PříspěvekNapsal: neděle 15.únor 2015 15:00 
Offline
SEATí novorozenec
SEATí novorozenec

Registrován: pátek 23.leden 2015 05:58
Příspěvky: 16
Pohlaví: Muž
Dobry den, mam tak trochu problém s čerpadlom. Pokial viem, pri poklesu tlaku v palivovej sustave, sa pri otvoreni dveri, na dve sekundy pusti čerpadlo aby vyrovnalo tlak. Potom po otočeni klúča do polohy 1 , spustí sa čerpadlo a načerpa palivo. A tu je moj problem. Niekedy aj po celej noci ked auto stalo vklude, čerpadlo sa pri otvoreni dveri nespusti. Už viem že je zle. Nasledne otáčam klučom a čerpadlo sa nespušta, a tym padom ani nenestartujem. Aj ked bolo možno rele dobré a cez diagnostiku akčnych členov rele cvakalo, a aj tak bolo vymene za nove. Auto bez zmeny, ne vždy , ale čerpadlo sa nespustí. Ked sa vyskytla chyba, tak pri otočeni kluča na polohu 1 , som meral napatie v kabli pri čerpadle a nič. žiadne napatie. Tak som myslel že rele, ale tym to zrejme nebolo, bolo vymene. Čerpadlo je v poriadku, jazdim momentalne na externy vypinač od čerpadla. Občas vypinač obchadzam a skušam startovat a jazdit bez neho. Čerpadlo sa pušta aj pri otvoreni dveri, aj pri otočeni kluča ako to ma byt. ALE. počas jazdy sa mi stane , že mi vypne motor,alebo problem je spet, a nenestartujem. Poistky su OK . Ak mam čerpadlo pustene cez externy vypinač na plus baterie, tak auto jede v pohode bez problemov. Podla zdrojov a schem, ktore mam. Tak by čerpadlo malo byt zapojene takto: Spinacia skrinka, rele 167 ,RJ, poistka, čerpadlo. Podotykam že neviem o to že by som mal nejaky imobilizer. Napada ma už len seknuty kabel, niekde v okruhu od čerpadla po spinačku. Mohol by niekto popisat, ako to vobec u tohoto auta? Po otočeni kluča, zapne rele, a uzatvori obvod, po čerpadlo a to natiahne? ALebo to ide ešte cez RJ. Ale to mi vyhodi chybu iba ked odpojenim rele. Nie ked sa vyskytne chyba, tym padom chyba musi byt mimo obvodu RJ, ale medzi spinačkou a čerpadlom. Už som z toho d***l, pristup jak penezom, a neviem už na nič prist. Prosim poradte.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Palivove čerpadlo
PříspěvekNapsal: neděle 15.únor 2015 16:02 
Offline
SEATí dospělák
SEATí dospělák
Uživatelský avatar

Registrován: pátek 11.prosinec 2009 18:32
Příspěvky: 2898
Bydliště: Ostravsko
Pohlaví: Muž
Auto: Leon 1p 1,6 75Kw
Když jsem měl ibizu tak to bylo takto,pokud auto delší dobu stálo a poklesl tlak paliva tak po odemčení a otevření dveří čerpadlo dotlakovalo na určitý tlak (nevím kolik) ale po otočení klíčku na kotrolky nehrčelo čerpadlo ale škrtící klapa (je to hodně podobný zvuk).Proč by mělo znovu tlakovat když se ještě žádné palivo nespotřebovalo od doby otevření dveří?
Podle mě někde v liště bude nějaké čidlo na tlak paliva a to bude asi vadné,to že jezdíš s čerpadlem které pořád tlačí asi nebude dobré.To čerpadlo i za jízdy asi nejede pořád jen když poklesne tlak paliva (třeba při brždění motorem z kopce se nespotřebovává žádné palivo takže čerpadlo určitě nejede) tím že ti běží pořád dostává zabrat jak čerpadlo tak celá vstřikovací soustava. Mrkni na tu vstřikovací líštu jestli tam není někde nějaké čidlo,já jen vím že na jedné straně je ventilek jak na kole pro odvzdušnění to by jsi taky mohl zkusit odvzdušnit třeba to máš jen zavzdušněné,ber to tak že ta lišta je na nejvyšším bodě takže se tam může držet vzduchová bublina která působí na čidlo jako pružina takže si čidlo myslí že je tam dost tlaku paliva ale vlastně tam je jen ta vzduchová kapsa.

Tak jsem hledal jen podle obrázků a na liště čidlo není takže bude někde na čerpadle nebo od čerpadla k motoru,ale nejdříve bych to zkusil odvzdušnit na tom ventilku.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Palivove čerpadlo
PříspěvekNapsal: neděle 15.únor 2015 19:13 
Offline
SEATí novorozenec
SEATí novorozenec

Registrován: pátek 23.leden 2015 05:58
Příspěvky: 16
Pohlaví: Muž
No bol tam meneny palivovy filter. Tak je dost mozne ze je to pod tlakom. Zrejme tam bude nejaky podtlakovy ventil ktory otvara cerpadlo pri nizsom tlaku a stale je pod tlakom . Nemam pristroj na meranie tlaku v sustave. Tak to skusim odvzdusnit cez ten modry ventilek na lište. Ale jak sem pisal nejde tam prud na plus cerpadla. To asi nebude mat so vzduchom nic spolocne. Nekde sem cital ze cerpadlo jede v kuse pokial sa nevypne motor a nadbytok paliva sa vracia cez druhy ventil filtra. Vlastne cerpadlo jede stale pokial snimac otacok dava signal RJ ze je motor v pohybe a ta uzatvara rele cerpadla. Tak ma napada este ten snimac otacok. Ale vlastne ked idem len startovat tak uz cerpadlo sa nezapne. A uz vtedy tam nejde napätie.
Takze dalsi veci co skusim. Pri poruche vytiahnut merak, a zmerat nie poistku ale za poistkou kabel modry od rele a do cerpadla modrobiely.Poistka Cislo 41. Snimac otacok. Ale ten to asi nebude kedze otackomer funguje ale clovek nikdy nevie.
A odvzdusnit system.
Ako pracuj motor som sa ucil na zakladnej skole. Tak majte trpezlivost. Na slovenskom fore je to nejake mrtve.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Palivove čerpadlo
PříspěvekNapsal: neděle 15.únor 2015 23:16 
Offline
SEATí školák
SEATí školák

Registrován: středa 9.prosinec 2009 19:41
Příspěvky: 1321
Bydliště: Kolín
Pohlaví: Muž
Auto: Leon 1M ASZ
hoj, čerpadlo se sepne a dotlakuje po otevření dveří, po spínačce již znovu netlakuje. Na palivové liště bývá čidlo kde ti jednotka hlídá tlak paliva, a čerpadlo tlačí neustálé a palivo se přes obtok ve filtru vrací zpět do nádrže. Zkusil bych vyměnit filtr, mě občas padal tlak paliva při tahu, nakonec to bylo filtrem (vadný ten obtok).

_________________
Seat Ibiza 6L AZQ http://seat-forum.cz/viewtopic.php?f=133&t=22900 - sold
Seat Leon 1M ASZ http://seat-forum.cz/viewtopic.php?f=135&t=49721


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Palivove čerpadlo
PříspěvekNapsal: pondělí 16.únor 2015 12:06 
Offline
SEATí novorozenec
SEATí novorozenec

Registrován: pátek 23.leden 2015 05:58
Příspěvky: 16
Pohlaví: Muž
Ale filter palivovy som daval praveze novy. Tak uz neviem , ja som tam cidlo nenasiel ziadne. Nema nejaky nazov? Skusim dnes skontrolovat . Len si neviem predstavit ako to urobim pri poruche. Ci mam na krizovatke vytiahnut merak alebo jak. Je to na nic , ked neviem ci mozem jazdit tak ze obidem rele a prirobim na externy vypinac . Alebo skusim aj od poistky natiahnut novy kabel k cerpadlu. Chyba musi byt niekde od rele po pumpu aspon podla mna. Kedze podla schemy v tom obvode neni RJ a tym padom nevykazuje ziadnu chybu.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Palivove čerpadlo
PříspěvekNapsal: pondělí 16.únor 2015 12:26 
Offline
SEATí školák
SEATí školák

Registrován: středa 9.prosinec 2009 19:41
Příspěvky: 1321
Bydliště: Kolín
Pohlaví: Muž
Auto: Leon 1M ASZ
Co máš za motorizaci?

_________________
Seat Ibiza 6L AZQ http://seat-forum.cz/viewtopic.php?f=133&t=22900 - sold
Seat Leon 1M ASZ http://seat-forum.cz/viewtopic.php?f=135&t=49721


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Palivove čerpadlo
PříspěvekNapsal: pondělí 16.únor 2015 12:52 
Offline
SEATí novorozenec
SEATí novorozenec

Registrován: pátek 23.leden 2015 05:58
Příspěvky: 16
Pohlaví: Muž
6l2 BBY benzin 2004


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Palivove čerpadlo
PříspěvekNapsal: pondělí 16.únor 2015 13:04 
Offline
SEATí školák
SEATí školák

Registrován: středa 9.prosinec 2009 19:41
Příspěvky: 1321
Bydliště: Kolín
Pohlaví: Muž
Auto: Leon 1M ASZ
Kód:
http://vwts.ru/engine/ahw_akq_ajv.pdf

Je to ke koncernové 1.4

Na straně 23 máš vstupy které ovládá Řj - ovládá relé pumpy.
Na straně 28 schéma zapojení.

_________________
Seat Ibiza 6L AZQ http://seat-forum.cz/viewtopic.php?f=133&t=22900 - sold
Seat Leon 1M ASZ http://seat-forum.cz/viewtopic.php?f=135&t=49721


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Palivove čerpadlo
PříspěvekNapsal: pondělí 16.únor 2015 14:37 
Offline
SEATí novorozenec
SEATí novorozenec

Registrován: pátek 23.leden 2015 05:58
Příspěvky: 16
Pohlaví: Muž
Jo diky moc. Urcite pomoze. No jasne ja mam 1,4 55kw. Vidim ze je tam zapojene pred rele aj nadoba s aktivnym uhlim. No vim ze obcas vyhadzuje chybu skrat na plus. Zacina sa to zamotavat.

Pozeram schemu a som z toho magor uz jak to funguje. Dam to niekomu nech mi vysvetli.

Edit: dnes som pozeral spatne logy z vagu. A bola tam chyba ... rele cerpadla - prerušeni. A zaroven vsetky vstrikovace zrejme kvoli rele ktore nezaplo cerpadlo ked malo. Tak pozrem pin 65 na RJ a konektor od Rj .. Zaujimave je ze ked to mam na priamo a obidem poistku a rele . Tak auto jazdi bez diagnostickej chyby.

edit : Tak som to dnes premeraval zrovna ked sa mi čerpadlo nespustilo. Rele cvakalo ako malo a taktiez je v nom napatia a reaguje vystup na kostru., ale pri čerpadle som nameral 0,83 V , taktiez na lavej strane poistky 41 .(.Dufam že som mal mat nastavene DCV ). Otázka je kde a prečo sa stráca napätie ? Ked som prepojil od baterky + na poistku 41a výstup, tak čerpadlo sa spustilo. Ale motor nenaskočil, iba ak som mal mimo poistky od baterky. Neviem či to ma suvis, ale nesvietia mi svetla ako maju, pri spiatočke mi svietia aj brzdove svetla. A kabel od poistky k čerpadlu ide asi v rovnakom zvazku ako kable k svetlam do zadu. Alebo sa straca od rele čerpadla po vstup poistky. Sem tam auto jede a niekedy ani za boha spustit čerapdlo. Aby som odisiel, tak som prepojil poistku 39 riadiacej jednotky z poistkou 41 , aby som vlastne doviedol napatie na poistku. Ale po prichode pred dom, som vytiahol kluč a motor stale bežal aj bez kluča, pokial som nevytiahol poistku čerpadla. Týžden som jazdil z čerpadlom napojenym na priamo na baterku, to všetko fungovalo. Tak som z toho magor. Dal by sa nejako prepojit pin z rele na vstup poistky. Nema ešte niekto schemu ako je to vlastne zapojene aj s farbami kablov ? :scratch:


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Palivove čerpadlo
PříspěvekNapsal: sobota 2.květen 2015 20:12 
Offline
SEATí nemluvně
SEATí nemluvně
Uživatelský avatar

Registrován: úterý 25.srpen 2009 21:51
Příspěvky: 93
Bydliště: Havířov
Pohlaví: Muž
Auto: Cordoba 6L, 1.4 16V, r.v. 2004
Možná hloupá připomínka, ale jestli byl měněný palivový filtr, tak měl správný tlak? Ve vozidlech se stejnou motorizací jsou různé tlaky (3 bary nebo 4 bary), já jsem taky původně koupil 3 barový a vracel jsem ho po sundání starého, který byl 4 bary. Nevím, proč ale v dílech se dají na stejný motor najít oba, je třeba se podívat na ten původní :think:


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Palivove čerpadlo
PříspěvekNapsal: čtvrtek 28.září 2017 13:39 
Offline
SEATí novorozenec
SEATí novorozenec

Registrován: pondělí 1.srpen 2016 21:21
Příspěvky: 13
Pohlaví: Muž
Auto: Kobra
Oživím téma s palivovým čerpadlem. Na mojí staré ibize 6L1 motor 1,2 htp AZQ odešlo palivové čerpadlo. Spálené vinutí, při měření na svorkách má nekonečný odpor. Relé cvaká a spíná výkonnou část, na svorkách konektoru u čerpadla jsem změřil 12,3 V (na baterii 12,7 V). A teď k otázce, když vypnu zapalovaní, tak nějakou dobou je na svorkách konektoru u čerpadla nějakých 4-4,1V, pak cvakne hlavní relé a je tam 0V. Je těch 4V na svorkách normální? Když není seplé palivové relé, tak bych měl změřit nulu, ne? Je někde chyba?

_________________
New: Leon ST Xcellence, 1.4 TSI 92 kW
Old: Ibiza 6L1, 1.2 htp 47kW


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Majestic-12 [Bot] a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  


© 2008 phpbbstylists.com
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
© 2007-2016 SEAT KLUB CR o.s., Pavel Srp: info@seat-klub.cz
Český překlad – phpBB.cz