Ano,zeru tie tdi olej .....a na vela z nich sa straca aj voda . Je to systemom,ktory caka aj na tsi a ktory skurvi aj tie dve motorizacie u tsi ,ktore boli ako tak dobre. Ale tsi zere tiez olej ,dokonca v zatazi zmizne aj voda ,takze nemaju si tie motory co vycitat. Ja jazdim uz tretie tdi koncernove dlhsie s vyssim najazdom a chipom . Spotreba oleja sa hybe cca 2 dcl na 1000km ,olej menim po 10tkm ,takze ma to nijak neobtazuje (vsetko nad 10tkm je zamerne nicenie si motora). Vodne pumpy vedia odist,ale tie tiekli uz aj na starsich modeloch tdi motorov. Tu sa akurat pridruzila specialna pumpa s prekryvanim lopatiek a tento system sa vie pokazit.
Zasadny problem u koncernu je okrem systemu EGR,ktory je pichnuty priamo v DPF ,aj mini radiator kurenia. Prehriata voda sa potom v radiatore este viac spece a G13 v radiatore krystalizuje. PO najazde 140-150tkm je radiator na dve veci ,auto kuri slabsie a vyviera voda zo systemu lebo radiator je upchaty a voda nema ako cirkulovat a prehreje sa v module EGR. Zabavne je,ze aj keby vyvrela,vyvre z nadobky a okruhu kurenia,ale motor a vodny chladic nasavaneho vzduchu maju svoje chladice (2x vodny chladic cez cely predok) a motoru sa nic nestane. Aby toto clovek odstranil,treba vymenit radiator kurenia (vcelku otravna vymena,ale nieje narocna ani draha),k tomu viko nadobky a v horosm pripade modul EGR. Odporucam dat kvalitnejsiu nemrznucu ako je G13 vw. Doplnim,ze tymto trpia aj tsi neskor.
Aj napriek tomuto vsetkemu su tie auta navykove,nakolko 184 tdi v chipe je dynamikou zhodne zo starsou cuprou 240( edition 285,chip na 305ps) a to v rychlosti 40-170kmh,tiez z astrou OPC,a do 130kmh stiha aj cupre 300 dsg,alebo honde type R 9g (realne porovnania) Co bohate staci ,dava to radost a zaroven to ma spotrebu v cislach od 4.2-7l v meste . Krutiaci moment 440-460nm a vyuzitelnost vykonu a k tomu naladenie esc v sport mode,z toho robia dizlovu hracku,ktora sa da po chipe a uprave podvozku z golfu 7GTI nazvat sportovou.
Jedina alternativa k 184tdi je 1.8tsi. To som ale neupravoval a nechipoval,len jazdil nove. Cupra je sice uz inde,ale ma problem s podvozkom a olej zerie este viac . Cupra aj ked ma DCC,ma nizsie predne pruziny a chyba tam zakladna kompresia pruzin .Aj ked pri jazde posobia super,nemaju pritlak k ceste a vie to odchadzat na predku prec az kym nezaberie ten vaq svor. Cize cupra potrebuje tiez upravy ,bud predne pruziny z GTI ( su totozne pri GTI.GTI performance,GTI clubsport (bez dcc napriklad) ,alebo potrebuje silne stabiky od KW a k tomu par silentov . Az potom to zacne fungovat normalne. Ale jazdena alternativa do 15000eur neexistuje zatial a tsi zo 140tkm uz ja odmietam kupovat

.
Ak by chcel ktosi naozaj spolahlivy dizel,je to ten starsi model. Ale zerie viac,ma vyssie emisie (bohuzial,aj to sa uz dnes musi riesit) a aj ked vo verzii FR 170tdi je hodne sportovy,nedokaze to na vode ci v extreme v zakrutach prenasat vykon na cestu,co FR 184 dokaze bravurne a v 90% tach zakrut tomu samosvor v mode esc sport nechyba . XDS + sa ESC sport dokazu zakrutu s vykonom po chipe a fajn gumami doslova vykruzit.
Este spomeniem,ze verzie 184 s motorom kodu cupa vie mat viac vykonu a je vzdusnejsi (moj mal 223.4/447nm). Novsi,s motorom 184 kod cuna ma uz utlmenejsi prejav ,pre zmeny v systeme vyfuku ,vraj aj vyssia euro norma(nemam potvrdene) a ten mi isiel po chipe na zelanie ,na 216ps a 457nm . V zaklade mal len 203ps v teplych podmienkach. Oba tieto motory ale maju nad 230kmh uz vysoku teplotu EGT ,takze nedoporucujem s nimi skusat maximalku. Ta by bola okolo 250kmh ,ak by mali vzdusnejsi vyfuk.
Zrychlenia 60-160 sa pohybuju nad hranicou 11s ,80-120kmh 3ka 3.9s,4ka 4.4s,5ka 5.7s .....(dlha skrina). Merane stopkami a tachom tak,ako som skusal X inych vozov a porovnaval. Pre zaujimavost, scirocco 2.0 tsi 211ps malo 12.7s ,megane RS 250 v chipe na 308ps mal 9.6s .
A ak sa niekomu zda,ze si kupi 150tdi aby usetril a chipne to na 185ps,musim ho sklamat. Nieje to to iste a nikdy nebude. 150tdi ma male tlmice ,ma tuhu zadnu napravu (co nieje az take zle ako to zneje),ma male predne aj zadne brzdy ,ma kovovoe tazke otoce tlmicov,ma slabsi stabilizator ,nema to esc sport mod ,ma to slabsie chladenie vodou (mensie cerpadlo vodne na chargecooler) . 150tdi umiera po chipe uz pri 3600ot,kde je maximum vykonu a viac ho to male turbo nepusti ,sice vykon a drzi a nepada potom vela ,ale prejav motora je unaveny,opozdeny a bez dynamickeho pocitu pre vodica ( tdi 150 highline rline golf 2015 v chipe na 189ps) . Kde 184 ma zhodny podvozok s cuprou (napravy),tak 150tdi pri seate ma zhodny spodok s 1.2 tsi.
Snad pomozu tieto skusenosti niekomu.