SEAT-forum.cz hlavni logo
Právě je sobota 14.prosinec 2019 20:16

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 95 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Otázky
PříspěvekNapsal: pátek 16.srpen 2019 14:29 
Offline
SEATí nemluvně
SEATí nemluvně

Registrován: pondělí 15.říjen 2018 21:23
Příspěvky: 128
Bydliště: Praha
Pohlaví: Muž
Auto: LEON ST
205/50/17 hlavně stojí mordu 225/45/17 koupíš levněji...

_________________
A vařit taky neumím...
SEAT Leon FR 2,0 TDI 110kw 2017


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Otázky
PříspěvekNapsal: neděle 18.srpen 2019 19:27 
Offline
SEATí novorozenec
SEATí novorozenec

Registrován: neděle 18.srpen 2019 18:34
Příspěvky: 1
Pohlaví: Muž
Auto: Seat Leon ST 1.2 81kw
Ahoj, máte někdo zkušenost s doděláním tempomatu do Leona (reference)? Díky https://www.seataccesoriescatalogue.com/cs/product/product/43/2003/3370

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Otázky
PříspěvekNapsal: pondělí 19.srpen 2019 08:51 
Offline
SEATí novorozenec
SEATí novorozenec

Registrován: čtvrtek 29.duben 2010 18:55
Příspěvky: 64
Pohlaví: Muž
Auto: Seat Leon 5F
pershinghar píše:
50 teda podla mna nieje ziaden extra balon

osobne uplne nepoberam to pohonievanie si nad 17" a 18" na zimu, uplne zbytocne podla mna, gumy su drahe ako prasa, kola su zasrate 24/7;
za cenu 17" novych gum som kupil 16" sadu aj s litakmi origo vw... (nove gumy, jazdene kola) (samozrejme pokial clovek si to auto hycka a ma to ako konicek tak je to OK)

a teda: mam na zimu 16" (55) a stabilitu to rozhodne extra nerozhadzuje, pokial samozrejme clovek nejazdi v zime ako totalny k***en; dovolim si tvrdit ze obycajny sofer co pouziva auto na bezne veci to ani nepozna


Já na 205/55/R16 najezdil asi 1500km (dostal jsem je v únoru k autu) a to auto na tom rozměru je nepoužitelné (otázka do jaké míry v tom hrála roli značka pneu Semperit, nepatří k nejlepším).
Auto plavalo, sebemenší nerovnost nebo poryv větru jsem hned musel korigovat volantem. Ani jsem před tím neměl porovnání s letními 18" a už sem cítil jaké to je tragédie. Takže na zimu teď budu pořizovat 225/45/R17. To mi přijde k FR důstojné a rozumný poměr cena/výkon. Značku zvolím něco z Continental/Dunlop/Goodyear/Pirelli...

_________________
Seat Leon ST FR 1.5 TSI 110kw@250nm DCC Desire Red

Obrázek


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Otázky
PříspěvekNapsal: pondělí 19.srpen 2019 09:09 
Offline
SEATí nemluvně
SEATí nemluvně

Registrován: středa 7.srpen 2019 13:15
Příspěvky: 93
Pohlaví: Muž
Souhlas. Na léto mám 225/40 R18 a na zimu 225/45 R17 - i tady je už znát rozdíl, auto trochu víc plave v zatáčkách, ale zároveň je o něco pohodlnější - v zimě si "závodění" odpouštím. 17" jsou pro sportovněji střižené auto nižší střední na zimu optimální kompromis.

_________________
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 220 HP/340 Nm


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Otázky
PříspěvekNapsal: pondělí 19.srpen 2019 09:59 
Offline
SEATí batole
SEATí batole

Registrován: neděle 1.říjen 2017 20:35
Příspěvky: 287
Pohlaví: Muž
Auto: Leon FR 1.8 TSI 2018
Taky souhlasím s 225/45 R17. Byť letošní zima sváděla i ke sportovnějšímu svezení a rozdíl proti 18" je dost výrazný - ve vyšších rychlostech v zatáčce, pokud je trošku zvlněný povrch, už to není příjemné. Zatímco na 18" letních je auto v klidu i ve 170, na zimních už začíná neklid kolem 140 ti. Ale to bude spíše vliv zimních pneu, než rozdílu v profilu. Možná by bylo fajn dát místo hmotnostního čísla 91 zesílenou verzi 94. Pak by měly mít tužší bočnici.

Pneu mám Pirelli Winter Sotto Zero 3 a jsem velice spokojený s tím, jak fungují na suchu a mokru. S čím jsem trošku nespokojený je výdrž, sjel jsem je za 2 zimy. Ale na druhou stranu nejsou drahé a lepší, když drží a sjíždí se, než aby měly super výdrž a nedržely.

Takže na léto půjdou taky Pirelli, konkrétně P Zero sp.

BTW všimli jste si, že jakmile je venku trošku vyšší teplota (kolem těch 35ti), tak Potenzy začínají klouzat a auto je nedotáčivé? Při 25ti je všechno v pořádku. Doufám, že ty Pirellky budou v tomhle trochu lepší.

_________________
Seat Leon FR 1.8 TSI (2018), manuál, Nevada white, DCC


Naposledy upravil mp390 dne pondělí 19.srpen 2019 10:17, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Otázky
PříspěvekNapsal: pondělí 19.srpen 2019 10:04 
Offline
SEATí novorozenec
SEATí novorozenec

Registrován: čtvrtek 27.září 2018 16:15
Příspěvky: 65
Pohlaví: Muž
tak to je velmi zaujimave,
ja rad jazdim zatacky, kopce a podobne cesty dynamicky, a vobec mi neprislo zeby na tych 16" to auto nejako stracalo..
mam voci tomu troska respekt samozrejme ze to niesu 17" (neda sa natom uplne tlacit na hranu); ale zeby to auto plavalo to vobec.. fukam na 2.5 a kopce jazdim na DCC Sport, takze tvrdost bude asi podobna ako FR

gumy pouzivam continentaly contiwintercontact

_________________
Seat Leon ST Xcellence 1.5 TSI 110kw DCC Nevada White


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Otázky
PříspěvekNapsal: pondělí 19.srpen 2019 10:17 
Offline
škodovácký vetřelec
škodovácký vetřelec
Uživatelský avatar

Registrován: neděle 12.srpen 2007 14:19
Příspěvky: 6454
Bydliště: Praha
Pohlaví: Muž
Auto: Bílá Slepice RS požírající dehet :)
mp390 píše:
Taky souhlasím s 225/45 R17. Byť letošní zima sváděla i ke sportovnějšímu svezení a rozdíl proti 18" je dost výrazný - ve vyšších rychlostech v zatáčce, pokud je trošku zvlněný povrch, už to není příjemné. Zatímco na 18" letních je auto v klidu i ve 170, na zimních už začíná neklid kolem 140 ti. Ale to bude spíše vliv zimních pneu, než rozdílu v profilu.

Pneu mám Pirelli Winter Sotto Zero 3 a jsem velice spokojený s tím, jak fungují na suchu a mokru. S čím jsem trošku nespokojený je výdrž, sjel jsem je za 2 zimy. Ale na druhou stranu nejsou drahé a lepší, když drží a sjíždí se, než aby měly super výdrž a nedržely.

Takže na léto půjdou taky Pirelli, konkrétně P Zero sp.

BTW všimli jste si, že jakmile je venku trošku vyšší teplota (kolem těch 35ti), tak Potenzy začínají klouzat a auto je nedotáčivé? Při 25ti je všechno v pořádku. Doufám, že ty Pirellky budou v tomhle trochu lepší.


No nevím, mám R18 na léto i zimu a oboje je nad 170 uplne v klidu (kdyz je sucha silnice). Predtim jsem mel na zimu R16 a to bylo jak parnik, v zatackach se to krasne hrnulo ven...


Jinak k nedotacivosti. Auto je uz ze svoji podstaty navrzeno a zkonstruovano jako nedotacivy. Proto ze kdyz poletis ze zatacky ven, aby jsi ten strom vzal na motor a ne bokem ;)

_________________
Sice mám 2 koule, ale ani jedna není kříšťálová a nelze z nich věštit: S diagnostikou nejdál dojdeš

EX 1995 SEAT Toledo 1L 1.8i 66kW - série - prodáno
EX2001 SEAT Toledo 1M 1.9TDi 81@96kW - KW podvozek, černý interiér Cupra, Recaro seats, 17" FR - prodáno
2010 Škoda Octavia II RS 2.0TDi 125kW DSG - decentně sníženo AP Sportfahrwerke a poladěno v DieselPower


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Otázky
PříspěvekNapsal: pondělí 19.srpen 2019 10:19 
Offline
SEATí nemluvně
SEATí nemluvně

Registrován: středa 7.srpen 2019 13:15
Příspěvky: 93
Pohlaví: Muž
Pershinghar:
Vyzkoušej 18" a budeš mít úsměv od ucha k uchu, nekecám. Já měnil i komponenty podvozku (tlumiče, silentbloky a stabilizátory) a rozdíl neskutečný, těším se na každou jízdu. Ovladatelnost, stabilita, to jak auto poslouchá na sebemenší pohyb volantem - chce to zažít.

_________________
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 220 HP/340 Nm


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Otázky
PříspěvekNapsal: pondělí 19.srpen 2019 10:22 
Offline
SEATí batole
SEATí batole

Registrován: neděle 1.říjen 2017 20:35
Příspěvky: 287
Pohlaví: Muž
Auto: Leon FR 1.8 TSI 2018
Ale já mám zimní R17, proto píšu, že auto s nimi není tolik stabilní při takhle vysokých rychlostech v zatáčce (a nemyslím dálniční oblouky ;))

Citace:
Jinak k nedotacivosti. Auto je uz ze svoji podstaty navrzeno a zkonstruovano jako nedotacivy. Proto ze kdyz poletis ze zatacky ven, aby jsi ten strom vzal na motor a ne bokem ;)


Přirozenou nedotáčivost auta samozřejmě chápu (navíc u předokolky se 70%? váhy na přední nápravě).
Já ale psal o něčem jiném. Při vysokých teplotách při plném plynu na trojku auto docela nepříjemně klouže ze zatáčky (i při 90-100 km/h).
Při nižších teplotách na stejné trase drží a zatáčí. Přijde mi, že Potenzy si prostě s těmito teplotami už prostě nerozumí.

_________________
Seat Leon FR 1.8 TSI (2018), manuál, Nevada white, DCC


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Otázky
PříspěvekNapsal: pondělí 19.srpen 2019 10:28 
Offline
SEATí batole
SEATí batole

Registrován: neděle 1.říjen 2017 20:35
Příspěvky: 287
Pohlaví: Muž
Auto: Leon FR 1.8 TSI 2018
pershinghar píše:
tak to je velmi zaujimave,
ja rad jazdim zatacky, kopce a podobne cesty dynamicky, a vobec mi neprislo zeby na tych 16" to auto nejako stracalo..
mam voci tomu troska respekt samozrejme ze to niesu 17" (neda sa natom uplne tlacit na hranu); ale zeby to auto plavalo to vobec.. fukam na 2.5 a kopce jazdim na DCC Sport, takze tvrdost bude asi podobna ako FR

gumy pouzivam continentaly contiwintercontact



Mám teď docela čerstvé porovnání Leon Reference 1.2 TSI na 195/65 R15 (pneu Hankook) vs. moje FR 1.8 TSI na 225/40 R18 (Bridgestone Potenza) a rozdíl v tom, jak se to auto chová je propastný. Na 15" se hned hrne a nesedí. Hodně ale dělá podvozek u FR (multilink vzadu, snížený podvozek, tvrdší pružiny a stabilizátory, DCC, progresivní řízení, ale i další změny proti 1.2 TSI, které nejlíp popíše soda).

_________________
Seat Leon FR 1.8 TSI (2018), manuál, Nevada white, DCC


Naposledy upravil mp390 dne pondělí 19.srpen 2019 10:32, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Otázky
PříspěvekNapsal: pondělí 19.srpen 2019 10:31 
Offline
SEATí batole
SEATí batole

Registrován: neděle 1.říjen 2017 20:35
Příspěvky: 287
Pohlaví: Muž
Auto: Leon FR 1.8 TSI 2018
Tudy1 píše:
Pershinghar:
Vyzkoušej 18" a budeš mít úsměv od ucha k uchu, nekecám. Já měnil i komponenty podvozku (tlumiče, silentbloky a stabilizátory) a rozdíl neskutečný, těším se na každou jízdu. Ovladatelnost, stabilita, to jak auto poslouchá na sebemenší pohyb volantem - chce to zažít.


Zeptám se - omezuješ stabilizaci? Když se jedu projet na okresky, tak na suchu vždy zapínám Sport režim. Udělá to úplně jiné auto - pocitově je lehčí, je cítit, že nic netahá za kola. A navíc, nevím teda jestli to už není placebo, ale přijde mi, že v rozbitých zatáčkách je i najednou pohodlnější.

A nejdůležitější je, že při plném plynu v zatáčce pustí auto víc výkonu při natočeném volantu. S ESP je cítit, jak omezuje výkon.

_________________
Seat Leon FR 1.8 TSI (2018), manuál, Nevada white, DCC


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Otázky
PříspěvekNapsal: pondělí 19.srpen 2019 10:43 
Offline
SEATí nemluvně
SEATí nemluvně

Registrován: středa 7.srpen 2019 13:15
Příspěvky: 93
Pohlaví: Muž
ESP nevypínám, asi se na to moc bojím/nejsem tak dobrý řidič abych odhadl hranici, kdy se to utrhne. Už jsem zničil 2 auta, mám kvůli tomu mentální blok.

_________________
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 220 HP/340 Nm


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Otázky
PříspěvekNapsal: pondělí 19.srpen 2019 10:53 
Offline
SEATí batole
SEATí batole

Registrován: neděle 1.říjen 2017 20:35
Příspěvky: 287
Pohlaví: Muž
Auto: Leon FR 1.8 TSI 2018
Na suchu se není čeho bát, navíc je to jen ESP Sport, čili zásah je jen posunutý a v krizi tam bude.

Opravdu to zkus, udělá to úplně jiný pocit z auta.

Utrhnout se mi to zatím nepodařilo, Potenzy pískají, ale stále drží.

_________________
Seat Leon FR 1.8 TSI (2018), manuál, Nevada white, DCC


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Otázky
PříspěvekNapsal: pondělí 19.srpen 2019 11:00 
Offline
SEATí novorozenec
SEATí novorozenec

Registrován: čtvrtek 27.září 2018 16:15
Příspěvky: 65
Pohlaví: Muž
mp390 píše:
Mám teď docela čerstvé porovnání Leon Reference 1.2 TSI na 195/65 R15 (pneu Hankook) vs. moje FR 1.8 TSI na 225/40 R18 (Bridgestone Potenza) a rozdíl v tom, jak se to auto chová je propastný. Na 15" se hned hrne a nesedí. Hodně ale dělá podvozek u FR (multilink vzadu, snížený podvozek, tvrdší pružiny a stabilizátory, DCC, progresivní řízení, ale i další změny proti 1.2 TSI, které nejlíp popíše soda).


jasne no, porovnavat to s reference 1.2 asi uplne nebude smerodajne.. bude tam rozdiel asi vo viacerych veciach a potazmo asi aj vo vahe.. 15" uz na leone bude smrt...
ja som to skor len chcel porovnat so svojimi zimakmi (16 vs 17), ide o to ze to nieje ziadne zavodne auto ale zaroven sa stym da jazdit aj dynamickejsie a clovek sa natom nezabije - tj nieje to az take zle ako by sa to mohlo zdat..

co sa tyka toho chovania DCC co tu spominate, mne pride ze ked tam hodim sport tak sa auto tak pekne prilepi na cestu :) a nato ze mam vlecenu napravu tak moc nelieta, jedine kde sa trocha viac bojim je rozmlatena cesta, ale tam treba davat pozor tak ci tak..

_________________
Seat Leon ST Xcellence 1.5 TSI 110kw DCC Nevada White


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Otázky
PříspěvekNapsal: pondělí 19.srpen 2019 11:19 
Offline
SEATí batole
SEATí batole

Registrován: neděle 1.říjen 2017 20:35
Příspěvky: 287
Pohlaví: Muž
Auto: Leon FR 1.8 TSI 2018
I 15" se dají, já bych nebyl spokojený, ale pro ženskou, která nikdy na dálnici nejede víc než 130 to fakt problém není. :0)

DCC je super, v komfortu se příjemně pohupuje, ve sportu začne krásně kopírovat povrch a celé auto dává docela dost zpětné vazby (řízení je tedy mrtvé, ale je přesné a citlivé i kolem středové polohy. Tady by se mohlo podle mě učit i BMW F31 po faceliftu). Nejvíc se mi ale na podvozku u 1.8 TSI líbí to, že zvládne utlumit pohyby karosérie při rychlém sledu levých a pravých zatáček, aniž by se rozkolébal. Opět vytáhnu poslední zkušenost s BMW F31 330xd, kde to auto vyloženě trpí na příliš měkké stabilizátory, vysokou váhu a vysoký podvozek (fakt nechápu, proč k adaptivním tlumičům dávají normální a ne přitvrzený a snížený M paketový podvozek). Ani adaptivní tlumiče tu váhu totiž nedokážou zkrotit... Pak i Leon na stejné trase je přes výkonové manko a horší koncepci rychlejším autem.

_________________
Seat Leon FR 1.8 TSI (2018), manuál, Nevada white, DCC


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 95 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Dwonder8 a 7 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
PneuMagazín.cz

Magazín o pneumatikách, litých kolech a dalším podobném příslušenství

ProdejVeterán.cz

Inzerce automobilových i motocyklových veteránů a youngtimerů

AutoMotoZprávy.cz

Články z motoristického světa, ale i z dalších oblastí

Havarijní pojištění

Ušetřete na pojištění auta mávnutím křídel.



© 2008 phpbbstylists.com
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
© 2007-2018 SEAT KLUB CR z.s., Pavel Srp: info@seat-klub.cz
Český překlad – phpBB.cz


Informace o zpracování osobních údajů   |   Zásady používání souborů cookie   |   REKLAMA