SEAT-forum.cz
https://seat-forum.cz:443/

Seat Leon FR 1.4TSI
https://seat-forum.cz:443/viewtopic.php?f=180&t=46695
Stránka 6 z 8

Autor:  Džirda [ úterý 3.duben 2018 21:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Seat Leon FR 1.4TSI

pozor na body :D

Autor:  Tudy [ úterý 3.duben 2018 21:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Seat Leon FR 1.4TSI

PetrSeda píše:
200 koni tam pravdepodobne budes mit i v serii, tocak okolo 270 Nm...

No je pravdou, že co jsem našel na netu měření z válcové zkušebny, tak drtivá většina měla výkon o pár koníků/Nm vyšší než papírové hodnoty od výrobce.

Autor:  PetrSeda [ úterý 3.duben 2018 22:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Seat Leon FR 1.4TSI

Tudy píše:
PetrSeda píše:
200 koni tam pravdepodobne budes mit i v serii, tocak okolo 270 Nm...

No je pravdou, že co jsem našel na netu měření z válcové zkušebny, tak drtivá většina měla výkon o pár koníků/Nm vyšší než papírové hodnoty od výrobce.
tohle jsou moje vlastni hodnoty.

Autor:  Džirda [ úterý 3.duben 2018 22:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Seat Leon FR 1.4TSI

Nemám sice 1,8, ale kamarád ho má a říkal, že si nechá chipnout na 220 koní.

Autor:  Džirda [ úterý 3.duben 2018 22:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Seat Leon FR 1.4TSI

Jinak pánové, tento předmět/vlákno je na téma FR 1,4, takže info k 1,8 patří jinam :nono: . A propo, jak je to z chipem na 1,4 92 kw? Nikde jsem neviděl vlákno! Má někdo? Nějaké zkušenosti? Kolik to přidá opravdu koní? Jakou úpravnu doporučit? Díky, případně na SZ.

Autor:  Džirda [ čtvrtek 5.duben 2018 18:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: Seat Leon FR 1.4TSI

Škoda, že se nechce nikdo podělit o zkušenost???

Autor:  Tudy [ čtvrtek 5.duben 2018 19:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Seat Leon FR 1.4TSI

Džirda píše:
Škoda, že se nechce nikdo podělit o zkušenost???


Nejspíš to bude tím, že ten kdo do budoucna plánuje chip, nebude si už na začátku pořizovat slabší motorizaci - dá přednost většímu objemu a 1.8 TSi je proto myslím nejvhodnější. Už kvůli tomu, že je z výroby uměle přiškrcena. 1.4 92 kW si spíš pořídí člověk, který hledí na spotřebu a zohledňuje hlavně užitnou hodnotu auta.

Autor:  kufus [ čtvrtek 5.duben 2018 20:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Seat Leon FR 1.4TSI

Osobně jsem šel do 1.4 110kw ACT hlavně kvůli tomu, že jsem nechtěl 92kw verzi protože má časování vaček jen na straně sání (nebo výfuku, teď bych kecal). Silnější verze ho má na obou stranách a vnitřní recilkulace spalin funguje trochu jinak než u slabší verze - nezanáší se tolik karbonem. Navíc si ho chci nechat déle. V autobildu měli ten silnější motor v testu a po 100k km tam nebyla známka karbonu na ventilech.
Do 1.8 už se mi nechtělo, protože jezdím kratší trasy (navíc né moc často dálnice) a motor se tolik nezahřeje a spotřeba by byla větší než u 1.4. Teď mám po "městě" kolem 7. Dálkově teď do Itálie přes Německo a Švýcarské kopce za 6l (těsně po zajetí).

BTW - Pak už co se týká rozdílu mezi 1.8 a 1.4, multilink vs klika - v 1.8 jsem nejel, ale v 1.4 jde poznat to poskakování občas v zatáčkách, ale nestěžuju si :)


-> Toď jen můj názor na věc. 1.4 92 kw nemusí být špatná, je jich ještě všude mraky na rozdíl od 110kw verze. Ale spíš bych ji doporučil pro někoho, kdo to auto nebude mít dlouho, případně kdo jezdí spíš více po okrskách než ve městě a občas ten karbon spálí tam.

Autor:  SHooTER [ čtvrtek 5.duben 2018 22:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Seat Leon FR 1.4TSI

kufus píše:
Osobně jsem šel do 1.4 110kw ACT hlavně kvůli tomu, že jsem nechtěl 92kw verzi protože má časování vaček jen na straně sání (nebo výfuku, teď bych kecal). Silnější verze ho má na obou stranách a vnitřní recilkulace spalin funguje trochu jinak než u slabší verze - nezanáší se tolik karbonem. Navíc si ho chci nechat déle. V autobildu měli ten silnější motor v testu a po 100k km tam nebyla známka karbonu na ventilech.
Do 1.8 už se mi nechtělo, protože jezdím kratší trasy (navíc né moc často dálnice) a motor se tolik nezahřeje a spotřeba by byla větší než u 1.4. Teď mám po "městě" kolem 7. Dálkově teď do Itálie přes Německo a Švýcarské kopce za 6l (těsně po zajetí).

BTW - Pak už co se týká rozdílu mezi 1.8 a 1.4, multilink vs klika - v 1.8 jsem nejel, ale v 1.4 jde poznat to poskakování občas v zatáčkách, ale nestěžuju si :)


-> Toď jen můj názor na věc. 1.4 92 kw nemusí být špatná, je jich ještě všude mraky na rozdíl od 110kw verze. Ale spíš bych ji doporučil pro někoho, kdo to auto nebude mít dlouho, případně kdo jezdí spíš více po okrskách než ve městě a občas ten karbon spálí tam.


u 1.8 je ještě jeden bonus...kromě nápravy dostaneš větší brzdy (tuším, že to je 312 vs 288). 1,8 je zkrátka ve všem lepší....jen ta spotřeba je nic moc. Po dálnici za 8,5 tacho na 140 reálných 133. Po městě na krátkou vzdálenost 11l. Když to budete šetřit dá se s tím zajet na dálku (okresky, města) cca 7l. Celkový průměr mám 9L, ale trochu častěji využívám potenciál motoru :D. A chip plánuju příští rok.

Autor:  Tudy [ čtvrtek 5.duben 2018 22:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: Seat Leon FR 1.4TSI

Ono u turbomotorů obecně hodně závisí na stylu jízdy. S 1.4 u Hyundai jsem se dostal i pod 5 litrů na trase dlouhé 115 km s to jsem se necoural, jízda dle předpisů. Pokud dobře znáš cestu, je malý provoz a nepoužíváš brzdy, lze se bez větší námahy dostat i pod hodnoty deklarované výrobcem.

Autor:  kufus [ pátek 6.duben 2018 02:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Seat Leon FR 1.4TSI

SHooTER píše:
kufus píše:
Osobně jsem šel do 1.4 110kw ACT hlavně kvůli tomu, že jsem nechtěl 92kw verzi protože má časování vaček jen na straně sání (nebo výfuku, teď bych kecal). Silnější verze ho má na obou stranách a vnitřní recilkulace spalin funguje trochu jinak než u slabší verze - nezanáší se tolik karbonem. Navíc si ho chci nechat déle. V autobildu měli ten silnější motor v testu a po 100k km tam nebyla známka karbonu na ventilech.
Do 1.8 už se mi nechtělo, protože jezdím kratší trasy (navíc né moc často dálnice) a motor se tolik nezahřeje a spotřeba by byla větší než u 1.4. Teď mám po "městě" kolem 7. Dálkově teď do Itálie přes Německo a Švýcarské kopce za 6l (těsně po zajetí).

BTW - Pak už co se týká rozdílu mezi 1.8 a 1.4, multilink vs klika - v 1.8 jsem nejel, ale v 1.4 jde poznat to poskakování občas v zatáčkách, ale nestěžuju si :)


-> Toď jen můj názor na věc. 1.4 92 kw nemusí být špatná, je jich ještě všude mraky na rozdíl od 110kw verze. Ale spíš bych ji doporučil pro někoho, kdo to auto nebude mít dlouho, případně kdo jezdí spíš více po okrskách než ve městě a občas ten karbon spálí tam.


u 1.8 je ještě jeden bonus...kromě nápravy dostaneš větší brzdy (tuším, že to je 312 vs 288). 1,8 je zkrátka ve všem lepší....jen ta spotřeba je nic moc. Po dálnici za 8,5 tacho na 140 reálných 133. Po městě na krátkou vzdálenost 11l. Když to budete šetřit dá se s tím zajet na dálku (okresky, města) cca 7l. Celkový průměr mám 9L, ale trochu častěji využívám potenciál motoru :D. A chip plánuju příští rok.


Pravda, na ty brzdy jsem zapomněl - s DCC taky dostaneš ty větší. Ale třeba spojka (prý) je tam už stejná jako v silnější 1.4 :smile:

Autor:  SHooTER [ pátek 6.duben 2018 09:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: Seat Leon FR 1.4TSI

Jo no, spojka a převodovka jsou pro 1,4 a 1,8 TSI bohužel stejné. 1,8 je kvůli tomu přiškrcen na krouťáku (reálně dosahuje 320NM, ale je seřízlý na 250NM....proto má taky 100% max NM v téměř celém spektru :D )

Autor:  Džirda [ sobota 7.duben 2018 19:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Seat Leon FR 1.4TSI

kufus píše:
Osobně jsem šel do 1.4 110kw ACT hlavně kvůli tomu, že jsem nechtěl 92kw verzi protože má časování vaček jen na straně sání (nebo výfuku, teď bych kecal). Silnější verze ho má na obou stranách a vnitřní recilkulace spalin funguje trochu jinak než u slabší verze - nezanáší se tolik karbonem. Navíc si ho chci nechat déle. V autobildu měli ten silnější motor v testu a po 100k km tam nebyla známka karbonu na ventilech.
Do 1.8 už se mi nechtělo, protože jezdím kratší trasy (navíc né moc často dálnice) a motor se tolik nezahřeje a spotřeba by byla větší než u 1.4. Teď mám po "městě" kolem 7. Dálkově teď do Itálie přes Německo a Švýcarské kopce za 6l (těsně po zajetí).

BTW - Pak už co se týká rozdílu mezi 1.8 a 1.4, multilink vs klika - v 1.8 jsem nejel, ale v 1.4 jde poznat to poskakování občas v zatáčkách, ale nestěžuju si :)


-> Toď jen můj názor na věc. 1.4 92 kw nemusí být špatná, je jich ještě všude mraky na rozdíl od 110kw verze. Ale spíš bych ji doporučil pro někoho, kdo to auto nebude mít dlouho, případně kdo jezdí spíš více po okrskách než ve městě a občas ten karbon spálí tam.


A nebojíš se vypínání válců do budoucna? Nové funguje asi skvěle, ale co po letech? To byl důvod proč jsem vzal 92 kw, proto jich asi bude také jezdit více. Až budeš chtít po letech prodat ACT, určitě se sposta lidí zalekne systému! To ukáže čas.

Autor:  kufus [ neděle 8.duben 2018 03:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: Seat Leon FR 1.4TSI

Nechtěl jsem to když jsem poprvé viděl jak to funguje , ale přesto do toho šel. Je to menší zlo než karbonizace motoru. Nemyslím si že se toho lidi budou bát. Navíc to je i v nové 1.5ce.

Autor:  Džirda [ neděle 8.duben 2018 20:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: Seat Leon FR 1.4TSI

Tak uvidíš. Moje zkušenost s novou technikou není dobrá, i když jsem závadu neřešil. Měl jsem Tiguana 1,4 TSI Twincharter (kompresor a turbo), což byl motor roku několikrát za sebou. Všechny testy říkali tenkrát jen chválu. Ale když jsem chtěl prodat po 5 letech, tak hle! Bazary ruce pryč.... Jen říkali, jo jako nové dobrý, ale co kdyby???
Tak proto jsem ACT motor nechtěl a nechci. U té nové 1,5 už jsem četl i negativní testy, i když i novináři nemusí být objektivní.
Až praxe ukáže zda to byla dobrá volba. Jinak motor určitě super, jede a nežere.

Stránka 6 z 8 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/