SEAT-forum.cz hlavni logo
Právě je pátek 4.prosinec 2020 03:39

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 76 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: 1.8tsi rv. 2015 závady
PříspěvekNapsal: čtvrtek 24.září 2020 09:34 
Offline
SEATí batole
SEATí batole
Uživatelský avatar

Registrován: pondělí 15.únor 2016 16:06
Příspěvky: 182
Pohlaví: Muž
1soda píše:
ziadne s****y ako vif a podobne pi.oviny do tychto modernych motorov nelejte ....
ne?

Odesláno z mého J9210 pomocí Tapatalk

_________________
Seat Leon ST FR 1.8TSI 295 PS/430 Nm 2016


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: 1.8tsi rv. 2015 závady
PříspěvekNapsal: čtvrtek 24.září 2020 09:43 
Offline
SEATí batole
SEATí batole

Registrován: neděle 8.leden 2017 06:47
Příspěvky: 248
Pohlaví: Muž
Jak dlouho po protůrování a zdechnutí pak nastartuješ v pohodě? Mně měřili jak dlouho zůstane natlačený "rail" - jestli neprotéká vstřik. Nebo ti málo tlačí vysokotlaká pumpa? Nevím to jistě, ale někde jsem četl že motor startuje na přímý vstřik a pro předehřev katu jedou snad oba druhy vstřikování. Na ten přímý bych se zaměřil, to je asi první věc co se zakarbonuje.

_________________
Leon FR 1.8 TSI - čekatel na IS20


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: 1.8tsi rv. 2015 závady
PříspěvekNapsal: pátek 25.září 2020 13:32 
Offline
SEATí novorozenec
SEATí novorozenec

Registrován: středa 12.srpen 2020 18:18
Příspěvky: 13
Pohlaví: Muž
Auto: Seat Leon ST 1.8TSi FR 132kW (2015)
Asi vždy (mám vyzkoušeno od několika minut po několik hodin). Nikdy se mi nestalo, že by to nepomohlo. Občas lehce při startu škobrtne ale to je tak jeden takt. Dnes jsem opět cítil lehké poškubávání při vonoběhu - nahodilé s rozestupem pár sekunkund. Když to protůruju, tak asi 20s jede hladce.

Na jiných fórech jsem narazil taky na netěsnost vstřiků. Mohlo by to vysvětlovat všecho to chování - hlavně ty starty - když chcípne jen tak, zbytek paliva unikne do válce a přechlastá ho, když se těsně před chcípnutím vytůruje, tak setrvačností se válec pročistí a při startu se to nepřechlastá (ale to je jen můj odhad).

Je nějaký jednoduchý test, který by to potvrdil/vyvrátil? Jak se pak provádí oprava a klolik by to asi stálo?


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: 1.8tsi rv. 2015 závady
PříspěvekNapsal: pátek 25.září 2020 20:03 
Offline
SEATí batole
SEATí batole

Registrován: neděle 8.leden 2017 06:47
Příspěvky: 248
Pohlaví: Muž
Mně to testovali jenom přes diagnostiku - řeším to na záruku s autorizákem- a to tak jak jsem psal. Nějaký čas musí zůstat natlačený rail benzínem. Asi pokud by klesal tlak, netěsnil by vstřik.. Ale nejradši bych ty vstřiky vyhodil ven a omrkl je. Ty přímovstřikové. A nekouří to auto nějak? S tím mám problém já. Jinak mně auto jede úplně normálně. Škubnutí studeného motoru mně dělá s benzínem 100oktanů + čistící srajda. Tu mně dali v servisu.

_________________
Leon FR 1.8 TSI - čekatel na IS20


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: 1.8tsi rv. 2015 závady
PříspěvekNapsal: sobota 26.září 2020 14:51 
Offline
SEATí novorozenec
SEATí novorozenec

Registrován: středa 12.srpen 2020 18:18
Příspěvky: 13
Pohlaví: Muž
Auto: Seat Leon ST 1.8TSi FR 132kW (2015)
Nekouří, dnes jsem se díval v garáži co jde z výfuku při tom kuckavém startování i při tůrování motoru - žádný kouř nebo zápach po benzínu. Taky jsem zkoušel zda má teplota motoru nějaký vliv na ty starty - první je vždy v pohodě (je se sytičem a asi 20s drží vyšší otáčky na 1200, pak klesne na normál). Každý další start (stále za studena) bez předchozího tůrování má problém, ale naskočí na prví pokus. Když je auto zahřáté, tak ty pokusy bývají často dva, jak je to na videu.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: 1.8tsi rv. 2015 závady
PříspěvekNapsal: neděle 27.září 2020 10:08 
Offline
SEATí batole
SEATí batole

Registrován: neděle 8.leden 2017 06:47
Příspěvky: 248
Pohlaví: Muž
Kdysi jsem měl na Laguně II 2,2 dci špatný vstřik a taky to startovalo blbě jenom teplé na víc pokusů. Těžko říct, ale zkusil bych vyhodit ty vstřiky do hlavy - přímý vstřik. To by nemuselo být tolik práce. Nebo vyhodit svíčky a zkusit prostě jako za starých časů tlaky - studený i teplý motor. Už to možná něco napoví a je to jednoduchá operace. Někdo se babral s tímto motorem a byla to prasklá pružina ventilu. Jeden válec neměl tlaky, nedovíral dobře ventil - diskuze tuším na škodaklubu? Tyto motory nemají až tolik problémů, proto je těžké něco pořádného najít.. A diagnostika totálně nic?

_________________
Leon FR 1.8 TSI - čekatel na IS20


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: 1.8tsi rv. 2015 závady
PříspěvekNapsal: neděle 27.září 2020 12:21 
Offline
SEATí novorozenec
SEATí novorozenec

Registrován: středa 12.srpen 2020 18:18
Příspěvky: 13
Pohlaví: Muž
Auto: Seat Leon ST 1.8TSi FR 132kW (2015)
Prej nic. Ale poslední dva mechanici dovedli jen vyčíst chyby. Musím najít někoho, kdo by si dokázal i vyčíst parametry čidel při startu a jízdě a vyznal se v tom. Na kontrolu vstřiků a ventilů se taky chytám, ale není to na pořadu dne. Bude moudré tankovat Vervu s VIFem a čekat že se to pročistí nebo radši neotálet než začne odcházet těco jiného?


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: 1.8tsi rv. 2015 závady
PříspěvekNapsal: neděle 27.září 2020 22:20 
Offline
SEATí batole
SEATí batole

Registrován: středa 7.srpen 2019 13:15
Příspěvky: 198
Pohlaví: Muž
A co škrtící klapka, není přicpaná/poškozená?

_________________
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi turbo is20, FMIC Wagner competition, downpipe GTi , Remus cat-back exhaust, 213 kW(290 PS) /373 Nm


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: 1.8tsi rv. 2015 závady
PříspěvekNapsal: neděle 27.září 2020 23:47 
Offline
SEATí batole
SEATí batole

Registrován: neděle 8.leden 2017 06:47
Příspěvky: 248
Pohlaví: Muž
A nechceš to přehnat přes autorizák? Aspoň tu diagnostiku? Možná bys tím pomohl i mně. :lol: I když asi těžko, pokud už to nemáš v záruce. Výrobce by se o tom stejně nedozvěděl.. Asi bych to řešil na tvém místě dokud má auto hodnotu. Nějaký vergl (jako má např. moje manželka) už bych nezkoumal a dojel to. To se ale bavíme o autě za 50tis, né za 300tis.

_________________
Leon FR 1.8 TSI - čekatel na IS20


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: 1.8tsi rv. 2015 závady
PříspěvekNapsal: úterý 29.září 2020 06:54 
Offline
SEATí novorozenec
SEATí novorozenec

Registrován: středa 12.srpen 2020 18:18
Příspěvky: 13
Pohlaví: Muž
Auto: Seat Leon ST 1.8TSi FR 132kW (2015)
Škrtící klapku minule mechanik kontroloval. Auto chci určitě opravit - vždyť je to mlaďoch a zatím mi dělá jen starosti. Autorizáku se chci vyhnout po tom co mi udělali nazávaznou kalkulaci na výměnu olej+filtry přes 8000,-. Mám už vyhlídlí BOSH servis kde pracuje známý známého. Snad tam tomu přijdou na kloub...


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: 1.8tsi rv. 2015 závady
PříspěvekNapsal: pátek 9.říjen 2020 06:41 
Offline
SEATí novorozenec
SEATí novorozenec

Registrován: středa 12.srpen 2020 18:18
Příspěvky: 13
Pohlaví: Muž
Auto: Seat Leon ST 1.8TSi FR 132kW (2015)
Tak auto je doma ze servisu, ale neopraveno. Z prvního ohledání nenarazili na žádnou netěsnost v potrubích a i plnící tlaky jsou dobré - závada hučení při akceleraci. Dále prohlédli klapku zkrz potrubí a prej jako nová. Dále provedli kompletní diagnostiku a základní nastavení klapky. Bylo jim velmi divné že to špatné startování vůbec diagnostika nehlásí. V tomto bodě jsme prozatím přestali jelikož shození sání a ventilů by vyšlo na několik tisíc za přetěsnění bez záruky opravy. Doporučili mi ještě před takovým zásahem do motoru zkusit to zavést do autorizáku na tzv. kulanci jelikož je auto asi půl roku po záruce a 20tis km, takže to spíš vypadá na nějakou skrytou závadu z výroby. Moc si od toho neslibuji, ale možná budou mít větší zkušenosti a přesnou závadu identifikují. Máte s tím néjaké zkušenosti?


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: 1.8tsi rv. 2015 závady
PříspěvekNapsal: pátek 9.říjen 2020 09:36 
Offline
SEATí batole
SEATí batole

Registrován: neděle 8.leden 2017 06:47
Příspěvky: 248
Pohlaví: Muž
Říkal jsem ti to s tím autorizákem ať to zkusíš.. Ale řešení nevím, oni moc ty reklamace nechtějí platit. I když ty máš docela "pěknou" závadu, bohužel po záruce. Zkusil bych to, co můžeš ztratit. U mě reklamace opět vyšuměla, výrobce neví a zbytečné rozdělávání nezaplatí.. Já jsem teď vyjezdil nádrž maxxmotion100 a nějaký čistit vstřiků od Liqui Moly a auto začalo lépe startovat a ani na volnoběh se tak nedrkotá. Kouření nějaké zůstalo, ale jak je venku chladno, téměř to nedělá. Na tvůj problém to lék zřejmě nebude.

_________________
Leon FR 1.8 TSI - čekatel na IS20


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: 1.8tsi rv. 2015 závady
PříspěvekNapsal: neděle 18.říjen 2020 18:42 
Offline
SEATí novorozenec
SEATí novorozenec

Registrován: středa 12.srpen 2020 18:18
Příspěvky: 13
Pohlaví: Muž
Auto: Seat Leon ST 1.8TSi FR 132kW (2015)
Tak jsem v týdnu zajel do autorizáku, kde se mi věnoval jejich techink. Po předvedení všech závad a popisu chování mi jednoznačně řekl, že to bude závada na vířivích klapkách v modulu sání (modré klapky na obrázku). Buď jedna nebo více jsou uvolněné a při strartování se zaseknou a motor tím dusí. Při akceleraci pak volně plandají což asi délá to hučení. Opravu mi vyčíslil na 16tis - celý modul sání 12tis+ práce a přetěsnéní. Kulanci by mi dali pouze pokud bych to u nich koupil a servisoval. Říkal že se s tím dá chvíli jezdit ale mohlo by se něco uvolnit a vletět do válce. Příští týden to dám zpět do BOSCHe ať se podívají zda se musí měnit celý modul nebo to půjde opravit.


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: 1.8tsi rv. 2015 závady
PříspěvekNapsal: čtvrtek 19.listopad 2020 12:48 
Offline
SEATí novorozenec
SEATí novorozenec

Registrován: středa 12.srpen 2020 18:18
Příspěvky: 13
Pohlaví: Muž
Auto: Seat Leon ST 1.8TSi FR 132kW (2015)
Tak jsem po druhém servisu lehčí o 5 papírů beze změny (platil jsem jen práci). Shodilo se sání a provedla se inspekce ventilů. Sání prej bylo v pořádku, jen lehký karbon. Dodatečně vyčistili i škrtící klapku. Zkontrolovaly se i tlaky paliva - taky v normě. Mechanik má podezření na vstřiky, ale bez chybové hlášky která by ukázala na konkrétní válec/vstřikovač by to bylo jen náhodné zkoušení a čištění (čištění, zkouška a přetěsnění jendoho vyjde přes 1000,- a je jich tam 8 ). Auto mi tedy vrátil že se nemá čeho chytit. Tak mi dal aspoň dvě balení čističe palivového systému Liqui Moly 5153 Pro-Line ať to naliju do prázné nádrže a natankuju 10l benzínu a vyjezdím pohodovějším tempem. Nevím zda to v takové koncentraci ještě nezhorší (jedno balení je určeno na celou nádrž). Původně jsem chtěl před servisem vyzkoušet BG 208 44k, na který jsem našel velmi dobré recenze, ale v Seatu mě od těchto čističů odrazovali (ale druhým dechem mi nabízel něco originálního a osvědčeného :) ). Takže jsem dal ranec za to abych zjistil, že to tam stejně asi budu muset něco nalít... :zed:


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: 1.8tsi rv. 2015 závady
PříspěvekNapsal: čtvrtek 19.listopad 2020 14:42 
Offline
SEATí batole
SEATí batole

Registrován: středa 7.srpen 2019 13:15
Příspěvky: 198
Pohlaví: Muž
Najeto 65 tkm bez problému, spotřeba lehce pod 7 litrů, motor šlape jak hodinky, jen dvouhmota je už asi načatá (lehce drnčí na volnoběh, po sešlápnutí spojky ticho), což není divu vzhledem k čipu. Počítám do budoucna s její výměnou.
Tankuju jen Vervu 100 a ještě k tomu pokaždé přidám 20 ml VIFu/plná nádrž.

_________________
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi turbo is20, FMIC Wagner competition, downpipe GTi , Remus cat-back exhaust, 213 kW(290 PS) /373 Nm


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 76 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  


auto-mania.cz

Magazín o automobilech - o autech jinak...

PneuMagazín.cz

Magazín o pneumatikách, litých kolech a dalším podobném příslušenství

ProdejVeterán.cz

Inzerce automobilových i motocyklových veteránů a youngtimerů

AutoMotoZprávy.cz

Články z motoristického světa, ale i z dalších oblastí

Dezinfekce klimatizace

Provádíme čištění klimatizace vozidel všech značek. Autoservis Praha.



© 2008 phpbbstylists.com
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
© 2007-2018 SEAT KLUB CR z.s., Pavel Srp: info@seat-klub.cz
Český překlad – phpBB.cz


Informace o zpracování osobních údajů   |   Zásady používání souborů cookie   |   REKLAMA