SEAT-forum.cz hlavni logo
Právě je středa 7.červen 2023 21:41

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Úprava výfuku a sání. LEON 1m 1.6 16V 77kw
PříspěvekNapsal: neděle 24.prosinec 2017 13:12 
Offline
SEATí novorozenec
SEATí novorozenec

Registrován: sobota 28.říjen 2017 21:30
Příspěvky: 3
Pohlaví: Muž
Auto: Leon 1M 1.6 16V
Dobrý den, projížděl jsem několikrát fórum ale není tu žádný rozumný článek na mou otázku a tak se chci zeptat zde na tomto vláknu by mě někdo poradil co a jak.
Mám SEATa LEONa 1m 1.6 16V 77kw mot. BCB a jde mě o úpravu výfuku a sání ale né za účelem zvuku ale funkce.

VÝFUK: Tento motor má dva katalyzátory jeden hned za svodama a druhá za vlnovcem dále je středový díl a koncový díl výfuku. Má někdo zkušenosti s úpravou výfuku na tomto motoru? pokud ano tak jakou? Jde mě o oddělání jednoho katalyzátoru ale nevím jestli toho hned za svodama nebo až za vlnovcem, popřípadě jiné svody bez katalyzátoru a kat. za vlnovcem nechat.
Proč nepíšu o rezonátoru je důvod takový že si nejsem jistý a ani mě to moc nenaplňuje jeho funkčností. Ti co ho mají tvrdí že to jde poznat ale teť jde o to jestli je to opravdu znát nebo je to jen "dobrý pocit", za mě je to jen tahák pro "tunery" ale právě proto se vás ptám jestli je to opravdu tak dobrá věc jak všichni říkají.
Dále co se středovým tlumičem ten originál jen "odlehčit o přepážky" nebo ho nahradit trubkou? Princip atmosferických motorů mě je jasný tlak ve výfuku motor potřebuje ale jen do cca půlky výfukového systému dále je tlak zbytečný a jen brzdí spaliny. No a nakonec koncový díl výfuku ten asi laděný to jiná cesta asi není.
EGR ventil bude vyplý a zaslepený od svodů až po klapku + pod klapkou nebude ten kousek co z něj trčí na podtlak. Toto je u origo svodů, pokud budou lepší jiné svody (třeba bez EGR příruby) tak tam EGR nebude a bude jen zaslepený vstup pod klapku z EGR ventilu.

SÁNÍ: Nevýhodou je že Airbox je položen nad motorem a všechno teplo saje zase motor. Sání mám taky naplánované ale nevím si rady s pár věcima.
Za 1.- Jaká má být celková délka sání?
2.- přívod ke šk. klapce se mě z hlediska zbrždění nasátého vzduchu nechce dávat 90° koleno ale pozvolna svést vzduch ke klapce. Z
jakých úhlů kolen by byl optimální svod?
3.- Origo Airbox má před šk. klapkou rezonanční komoru, je třeba ji dělat i u přímého sání nebo se tlak nazhromáždí ve vedení sání?
Pokud rezonanční komora není potřeba tak je to jasné ale pokud je potřeba tak v jaké vzdálenosti od šk. klapky, o jakém obsahu a
velikosti?
Samozřejmě sání bude odizolované od okolního tepla motoru a bude přiveden přímý čerství vzduch ze spodu vozidla.

Má někdo zkušenosti s takovou úpravou těchto dvou věcí? pokud ano poradil by mě někdo jak to třeba líp udělat nebo co vylepšit atd.. atd..
Děkuji za odpovědi.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Úprava výfuku a sání. LEON 1m 1.6 16V 77kw
PříspěvekNapsal: pondělí 25.prosinec 2017 20:36 
Offline
SEATí nemluvně
SEATí nemluvně

Registrován: středa 7.červen 2017 20:44
Příspěvky: 70
Pohlaví: Muž
Zdravím, nemám sice Leona, ale mám Golfa IV s motorem 1,6 16V AZD 77kW.
Zhruba 3 roky zpátky jsem na něm řešil a udělal úpravu sání dle návodu na VW fóru, kde je informací o tomto opravdu hodně. Je to vlastně předělání sání podle motorů 1,8T, 2,0, 1,9TDI, kdy je airbox umístěný naboku za baterkou a z něho je sání vedeno nad blatníkem dopředu před baterku a vzduch se nasává z masky vedle VW znaku. Všechny díly jsou originály ze zmíněných motorů až na koleno ke škrtící klapce, ale tenkrát šlo bezproblému nové koupit a sedí perfektně. Odvětrání klikové skříně mám pak vyvedeno hadicí pod auto.
Je to podle mě elegantní řešení sání, vzduch se tolik neohřívá a délka sání se o něco prodloužila, takže motor má více síly v nižších a středních otáčkách, kde je právě mdlý. Jako rozdíl to nění nijak drastický, ale pro mě je znatelný.
Na VW fóru je to řešeno tady: http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=72&t=209401

Co se týká obecně délky sání, tak to je dost alchymie. Obecně ale platí, že čím delší sání je, tím jede auto líp v nižších otáčkách a opačně.
Filtr nasazený přímo na klapce znamená sílu vyhnanou do vysokých otáček (sportovní/závodní charakteristika).


Co se týká úprav výfuku, tak s tím nemám zkušenost, mám ho ve standardním provedení.
Dřív jsem uvažoval o zaslepení EGR ventilu, ale upustil jsem od toho. Problém je v tom, že u našeho motoru je EGR ventil již řízený elektronicky. Odpojení kabelu vyvolává chybu v ŘJ a svítí pak nonstop kontrolka na palubce, což by nebylo ještě to nejhorší. Horší je, že dle zkušenosti kolegů z VW fóra pak motor padá neočekávaně do nouzového režimu a to i v plném tahu např. při předjíždění, což není moc košer.
Více info je opět na VW fóru např tady http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=7 ... epen%C3%AD


Jinak mám ještě zkušenost, že není na škodu u tohoto motoru občas odpojit baterku, aby se vymazaly naježděné údaje z ŘJ. Pak se při prvním startu motoru nastaví škrtící klapka do zákl. nastavení + i ŘJ a auto je pak o poznání živější a líp jde za plynem.

_________________
Leon FR 1,4TSI ACT 110kW


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Úprava výfuku a sání. LEON 1m 1.6 16V 77kw
PříspěvekNapsal: pondělí 25.prosinec 2017 22:21 
Offline
SEATí novorozenec
SEATí novorozenec

Registrován: sobota 28.říjen 2017 21:30
Příspěvky: 3
Pohlaví: Muž
Auto: Leon 1M 1.6 16V
Dobrý den, sání už mám nakonec vyřešeno ale stále nevím co s tou rezonanční komorou. Teť řeším ten výfuk se kterým si přesně nevím rady, EGR mám vyplý a zaslepený a oddělanou tu část podtlakového vedení pod šk. klapkou. Tak doufám že se tu najde nějaký úpravář výfuků ;).


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  


AutoMotoZprávy.cz

Články z motoristického světa, ale i z dalších oblastí

Dezinfekce klimatizace

Provádíme čištění klimatizace vozidel všech značek. Autoservis Praha.

Autopůjčovna Praha

Půjčovna aut v Praze s moderním vozovým parkem.



© 2008 phpbbstylists.com
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
© 2007-2018 SEAT KLUB CR z.s., Pavel Srp: info@seat-klub.cz
Český překlad – phpBB.cz


Informace o zpracování osobních údajů   |   Zásady používání souborů cookie   |   REKLAMA